A legnagyobb német autóklub és a gelsenkircheni főiskola autóipari kutatóintézetének közös felmérése 32 igen fontos autógyártóról kialakult márkaképzetet vizsgálja. Második a tavaly is győztes Mercedest követő BMW lett, harmadik a Porsche, negyedik a Volkswagen.

Az eredményeket, tehát a márkaimázs erősségét, az autómárka-indexszel (Auto MarxX) fejezik ki. Tavaly második volt az Audi, idén az ötödik helyre csúszott vissza a négykarikás márka. Egyet lépett előre a VW, tavalyi hatodik helyéről. A legjobb nem német autógyár a Toyota lett, amely hatodik. 16 helyével a középmezőnyt erősíti az Opel. Az autók minőségét firtató alfejezetben a Porsche az éllovas, a Mercedest és a Toyotát megelőzve.

A felmérésben 30 százalékos súllyal esik a latba a jármű minősége, egy ötöd a márkaimázs aránya. Ugyanennyit számít a végeredményben az adott autógyár piaci helyzete. 10-10 százalékkal számít be az összeredménybe a műszaki felépítés és a vállalat teljesítménye. Ugyanennyi jut a piaci trendekre.