A Volvo Trucks elvitte Németországba a sorozatgyártás előtt álló elektromos FH nyerges vontatót, hogy kipróbálja “élesben” az újdonságot. Mindehhez a Zöld Teherautó Díj (“Green Truck Award”) útvonalát választották, ami akár egy kicsit fricskának is tekinthető, révén ezt a díjat eddig zsinórban ötször a Scania nyerte meg, ráadásul dízel teherautókkal. 

A 343 kilométer hosszú, Münchenből – Regensburg érintésével – Nürnbergbe, majd onnan vissza vezető útvonal ideális terepet jelent egy fogyasztásméréshez. Ezen az útvonalon a tesztjárművek ugyanis több autópályán, autóúton, illetve szűk kanyarokkal teletűzdelt kétsávos utakon haladhatnak keresztül, mindamellett lejtőkből és emelkedőkből sincs hiány. A terepviszonyok tehát optimálisak lehetnek egy teszt elvégzéséhez függetlenül attól, hogy belső égésű, vagy villanymotorral hajtott nyerges vontatót vezet az ember.

A svéd gyártó a tesztre egy német szakújságírót, Jan Burgdorfot kérte fel és a korrektség érdekében az elektromos FH mögé egy teljesen megpakolt félpótkocsit csatoltak, hogy kijöjjön a 40 tonnás össztömeg. A jármű hajtásáról egy izmos, 490 kW (666 LE) folyamatos teljesítménnyel rendelkező villanymotor gondoskodott, amely az 540 kWh kapacitású akkumulátorcsomagból nyerte a működéshez szükséges energiát.

A Volvo Trucks szerint ez elég volt ahhoz, hogy a villanykamion mindössze egy feltöltéssel teljesítse a távot, 80 km/órás átlagsebesség mellett. A tesztjármű átlagos fogyasztása 1,1 kWh volt kilométerenként, vagyis a gyártó kalkulációi alapján 50 százalékkal kisebb volt az energiaigénye, mint egy dízelmotorral szerelt Volvo FH-nak. 100 kilométerre vetítve ez 110 kWh energiát jelent, amit ha hagyományos otthoni konnektorból töltenénk, 45 forintos árral, akkor 4950 forintos ár jönne ki, ami a mai üzemanyagárakkal kalkulálva nagyjából 10 liter gázolajnak felel meg. Utcai gyors töltőn természetesen ennél többe kerül, de akkor is meggyőző ez a teljesítmény.

A tisztán elektromos FH nyerges vontató gyártása az idei év második felében indul el az FM, illetve FMX akkumulátortechnológiás változataival együtt.