Az új Volvo VNR Electric jelentős lépés az elektromobilitás irányába, és szeretnénk ezzel a járművel vezető szerepet tölteni ebben a gyorsan fejlődő iparágban” – hangsúlyozta az újdonság kapcsán Peter Voorhoeve, a Volvo Trucks (NA) elnöke. Hozzátette: a Volvo nemcsak hisz, hanem be is fektet a fenntartható elektromobilitásba.

Annyi bizonyos, hogy a márka első embere nem beszélt a levegőbe, a Volvo Trucks ugyanis meglehetősen gyorsan jutott el az elektromos nyergesek sorozatgyártásáig. Akárhogy nézzük, ez egy olyan trend, aminek minden gyártó igyekszik többé-kevésbé megfelelni. A Volvo Trucks egy évvel ezelőtt mutatta be a VNR Electric prototípusát, amelyből később egy kisebb tesztflottát is készítettek. A koronavírus-járvány nem borította fel az eredeti terveket, így már megkezdődhetett a forgalmazása, jövőre pedig elindul a VNR Electric sorozatgyártása.

Elektromos csőrössel hódítana jövőre a Volvo 1

Az akkumulátortechnológiás változat a sikeres regionális áruszállításra fejlesztett, dízelmotoros változatra épül. Ennek köszönhetően a főegységekben, így a nappali fülkében és az alvázban is osztozik vele. A modell forgalmazása háromféle változattal kezdődik, ennek megfelelően a leendő üzemeltetők 15 tonnás áruszállító, illetve egy 30 és egy 37 tonnára hitelesített nyerges vontató közül választhatnak. A hajtásképletet illetően a VNR Electric 4×2-es és 6×2-es konfigurációban készülhet.

Elektromos csőrössel hódítana jövőre a Volvo 2

A jármű hajtásáról duál elektromotor gondoskodik, amely 455 lóerős teljesítményre és 5500 newtonméteres csúcsnyomaték leadására képes. Az egységhez kétsebességes I-Shift váltómű csatlakozik, amely sima gyorsulásokat tesz lehetővé.

A járművet négy lítiumion akkumulátorcsomaggal szerelik, amelyek együttes teljesítménye 264 kWh. A VNR Electric egy feltöltéssel 150 mérföldet, vagyis 240 kilométert képes megtenni. Ahogy a legtöbb akkumulátortechnológiás jármű, úgy a Volvo újdonsága is használja a fékenergia-visszanyerést, más néven a rekuperációt. Ennek köszönhetően a hatótávolság menet közben akár 15 százalékkal is megnövelhető, függően a forgalmi viszonyoktól.

Elektromos csőrössel hódítana jövőre a Volvo 3

Az akkumulátorok feltöltése Combo 1-es és Combo 2-es csatlakozókkal történhet. A leggyorsabb feltöltési lehetőséget a 150 kWh-s gyorstöltő biztosítja, amellyel 70 perc alatt 80 százalékosra tölthetők a jármű energiatároló egységei. A szegmensben uralkodó trendeknek megfelelően a VNR Electricet távdiagnosztikai rendszerrel is ellátták, így a fuvarok teljesítésénél az üzemeltető pontosan nyomon követheti a flottájában dolgozó elektromos teherautók aktuális hatótávolságát. 

A Volvo VNR Electric gyártása jövő év első felében startol. A modell összeszerelése a svéd gyártó Virgina államban, Dublin városában található gyárában történik majd.

Kövess minket a Facebook-on!
Forrás: Volvo Trucks