Jelenleg intenzív teszteket végeznek vele, de hamarosan Berlinben, Amszterdamban és Dubajban is forgalomba állhatnak a világ első hibrid tűzoltóautói. A Revolutionary Technology (RT), vagyis forradalmi technológia néven aposztrofált tűzoltóautóhoz nagy reményeket fűznek, hiszen olyan jármű, amilyenből egyelőre nagyon kevés van a világon.

Az RT fejlesztésében évek munkája van: eredetileg 2016-ban mutatták be ezt a járművet Concept Fire Truck néven. A koncepciójármű teljes mértékben a Rosenbauerhez kötődik, amely nagy tapasztalattal rendelkezik a tűzoltóautók gyártásában. A hajtásláncok fejlesztése azonban nem kifejezetten számít az osztrák cég asztalának, ezért a Volvo Pentához fordultak, és  180 fokos fordulattal a dízel-hibrid üzemű változat felé vették az irányt.

Az első bemutatópéldány már tavaly mozgásban volt. A prototípust elvitték Los Angelesbe is, ahol a helyi tűzoltóság rögtön rendelt belőle egyet. A demonstrációs jármű az elektromos hajtás és a belső égésű motor előnyeit ötvözi. Az RT tengelyeit 350 kW-os elektromotor mozgatja, amely a 100 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorból nyeri a működéshez szükséges energiát.

A szomszédban tesztelik a BMW-motoros tűzoltóautót 1

A jármű teljes feltöltés esetén két órán keresztül használható elektromos üzemmódban, ezt követően pedig automatikusan bekapcsol a hatótávnövelő szerepét betöltő 200 kW-os sorhatos BMW-dízelmotor, amely 15 perc alatt teljesen újratölti az akkumulátorcsomagot. A dízelmotorra csak akkor van szükség, amikor elfogy az elektromos hatótáv, egyébként az energiatároló egység külső áramforrásról is újratölthető.

Nemcsak a hajtását tekintve innovatív a tűzoltóautó, ugyanis az eddigiektől eltérő, újszerű karosszériakialakítással rendelkezik. A vezetőfülke mögött például helyet kapott egy alacsonypadlós rész, emellett az RT olyan megoldásokat használ, mint a digitális visszapillantó tükör, vagy éppen a süllyeszthető karosszéria (175, 250 vagy 350 mm-es hasmagasság). Opcionálisan pedig kormányozható hátsó tengely is választható hozzá, így fordulóköre mindössze 12 méter lehet.

Az RT tűzoltóautót már akár közúton, szállítás közben is lencsevégre kaphatja az, aki Ausztriában jár. A járművet ugyanis a következő hetekben gyakran fogják hozni-vinni a Rosenbauer központja (Leonding), valamint a welsi és a St. Valentin-i (MAGNA) tesztpálya között. A jármű sorozatgyártása a tervek szerint 2021-ben indulna.

Kövess minket a Facebook-on!
Forrás: Volvo Penta