Az egyik leglátványosabb változás, hogy valamennyi modell új, hegyes szöget bezáró keskeny fényszórót kapott. A regionális és távolsági áruszállításra tervezett FM-nél, valamint az építőipari alkalmazásokra fejlesztett FMX-nél pedig új fülkéket vezettek be.  

Az új kabinok nagyobb szélvédővel és oldalablakokkal rendelkeznek, belső térfogatuk egy köbméterrel nőtt. További változás még, hogy az alsó ágy magasabbra került, a nappali fülkénél a hátsó falra egy 40 literes, belső világítással ellátott tárolórekeszt terveztek. Az új fülkék mindamellett nagyobb szigetelést kaptak, ami elsősorban a hidegebb égövben dolgozó sofőrök számára lehet jó hír. 

Felfrissítette kínálatát a Volvo Trucks 1

Mindegyik modell áttervezett műszerfalat kapott, ennek megfelelően teljes mértékben megfelelnek a legújabb elvárásoknak is. A műszeregység helyére 12 colos digitális képernyő került, az infotainment és multimédia rendszer pedig 9 colos színes kijelzővel rendelkezik. A kijelzőn mindamellett a külső kamerák képei is megjeleníthetők.

A Volvo FH-nál és az FH16-nál immáron elérhető az adaptív távolsági fényszóró, amely megakadályozza, hogy menet közben a teherautó elvakítsa a szemből jövő járművek sofőrjeit. Szintén újdonság az álló helyzetig használható adaptív tempomat (ACC), amely automatikusan aktiválja a kerékfékeket a lejtőn való egyenletes sebességmegtartás érdekében. 

Felfrissítette kínálatát a Volvo Trucks 2

Az alapfelszereltség része lett az elektronikus szabályozású fékrendszer (EBS) és opcionálisan elérhető a sávtartást támogató asszisztens. Szintén rendelhető a Volvo teherautókhoz ezentúl a közlekedési táblafelismerő rendszer, amely az előzési tilalmat, az út típusát és a sebességkorlátozásokat jelző táblákat észleli és megjeleníti azokat a műszeregységben.

A motorok tekintetében az újdonságot  a tavalyi év második felében bemutatott D13TC erőforrás képviseli, amelyet a Volvo az I-Save csomag keretében kínál és amellyel akár hétszázalékos fogyasztáscsökkentés is megvalósítható. Számos országban – főként ott, ahol van rá infrastruktúra – a Volvo FH és FM már Euro VI-os, cseppfolyósított földgázzal (LNG) hajtott változatban is megvásárolható. A felfrissített modelleket hamarosan részletesen bemutatjuk. 

Forrás: King of the Road