2019. január elsején lezárul egy korszak Veszprémben. A Királynék városából ugyanis eltűnnek a régi, több évtizedet kiszolgált Ikarusok. Helyüket külföldről használtan vásárolt, egységes flottaszínnel rendelkező alacsony padlós járművek veszik át.

Mindez annak köszönhető, hogy Veszprém közgyűlése idén nyáron úgy döntött, hogy új, önkormányzati tulajdonú szolgáltatót hoz létre a helyi közösségi közlekedés lebonyolítására és ezzel búcsút int az ÉNYKK elaggott autóbuszainak. A V-Busz Kft. 2018. július elsején alakult meg, a társaság első, ciklámenlila színű autóbusza azonban csak karácsony előtt néhány nappal tette meg az első próbaköröket a városban. A Transportvideos Facebook-oldal szerint az első Solaris Urbino 12-t tegnap további 8 követte. De érkezett a városba még egy szóló Scania OmniCity CN270UB és egy Lion’s City is.

A HBweb oldal gyűjtése szerint összesen 55 használt autóbusza lesz a V-Busznak. Ezek között nagy darabszámban vannak jelen Frankfurtból vásárolt, 2007-ben gyártott Solaris Urbino 12-esek, de kerül Veszprémbe Varsóból és Oberhausenből beszerzett Solaris is. A 15 darab lengyel gyártmány mellett szép számmal közlekednek majd csuklós és szóló Mercedes-Benz Citarók is a városban.

A V-Busz szilveszter éjszaka, a 44-es és a 45-ös éjszakai járatokon kezdi meg tevékenységét. Az utasok 2019. január 13-án éjfélig ingyen használhatják a társaság autóbuszait. A szolgáltatóváltás következtében az utasok többé már nem találkozhatnak a korábbi flotta legnagyobb részét kitevő, hazai gyártású Ikarusokkal, melyből 25 darab rótta évtizedeken keresztül Veszprém útjait. A méltó búcsú érdekében fotósorozatot készítettünk a főként kék-fehér fényezésű Ikarus 280-asokról és 260-osokról, de a ritkaságnak számító Ikarus 263-ast is sikerült lencsevégre kapni. A galéria a lenti képre kattintva tekinthető meg.

(Az összes kèpet a szerző kèszítette.)

Ez az 1989-ben készült Ikarus 260.06-os egész életét Veszprémben húzta le. Először a Balaton Volán, majd az ÉNYKK színeiben teljesített szolgálatot. Érdekessége, hogy Praga 2M70 automataváltóval gyártották.

Forrás: King of the Road