A Mercedesnél úgy mondják, Marco Polo; a Volkswagennél California a neve, mostantól pedig a Toyotának is van saját kempingbusza. Mármint annyira saját, amennyire egy külső szakértő által gyártott, de hivatalos Toyota márkakereskedésben megvásárolható termék sajátnak tekinthető.

Lakjál furgonban, jó lesz! 1
Lakjál furgonban, jó lesz! 2

Lakjál furgonban, jó lesz!

Lakjál furgonban, jó lesz!

Lakjál furgonban, jó lesz! 12
Lakjál furgonban, jó lesz! 13
Lakjál furgonban, jó lesz! 14
Lakjál furgonban, jó lesz! 15
Lakjál furgonban, jó lesz! 16
Lakjál furgonban, jó lesz! 17
Lakjál furgonban, jó lesz! 18
Lakjál furgonban, jó lesz! 19
Lakjál furgonban, jó lesz! 20
Fotó megosztása:

A Toyota Proace közepes karosszériahosszú (495 cm) kivitelére épülő Lerina (onnan jegyezd meg, hogy balerina, de valójában a Földközi-tengeri Lerins-szigetcsoportról kapta a nevét) kívülről pont úgy néz ki, mint bármelyik klónja, egyedül a tetőlemez környékén duzzad gyanúsan.

Persze, hiszen a tető felemelhető – alaphelyzetben nincs alatta más, mint hatalmas fejtér, de felárért dupla ágyat meg plasztik ablakokat is kérhetünk rá. Így már négyen férnek el az autóban, mert az alapkiépítésű ágyat a hátsó, kétszemélyes üléssorból hajtogathatjuk ki – aki szokva van az ilyenekhez, annak nyilván magától értetődő a briliáns helygazdálkodás, aki nem, annak leesik az álla.

Lakjál furgonban, jó lesz! 21

… így pedig hátulról, ággyá alakítva. Mellette a bútorzat is elfér.

A franciaágy-ülés egyébként a raktér teljes hosszában tologatható, akár egészen előre, így hátul elfér a cókmók, mi meg kártyázhatunk a sofőrrel, feltéve, hogy áll a kocsi, és hátra pörgették a két első ülést. Valamint hogy nem rendeltük be a két extra, kivehető ülést, ami hatszemélyessé teszi a kocsit.

Teljesen felszerelt konyha, fűtőtest, gardróbszekrény és kemping wc is tartozik a tokkal-vonóval 42 ezer fonttól (15 millió Ft) rendelhető túrabuszhoz. Ennyiért a 120 lóerős kézi váltós dízelt kapjuk bele, de választhatjuk a 180 lovas, automata váltós hajtásláncot is.

Lakjál furgonban, jó lesz! 22

Lehúzod a tetőt, és már indulhatsz is. Gyorsabb, mint összehajtogatni a sátrat, pláne esőben.

A legjobb hírt a végére hagytuk: a Wellhouse Leisure nevű építő cég hajlandó balkormányos példányokat is átalakítani, így nem elméleti az öröm, amikor azt mondjuk: vehetsz egy olyan furgont, amit a hétköznapokban teljes értékű autóként használhattok, nyáron pedig simán elvisz kempingezni, és még Toyota is (valamint Peugeot és Citroën, na ezt csinálja utána bárki!)