A Mercedesnél úgy mondják, Marco Polo; a Volkswagennél California a neve, mostantól pedig a Toyotának is van saját kempingbusza. Mármint annyira saját, amennyire egy külső szakértő által gyártott, de hivatalos Toyota márkakereskedésben megvásárolható termék sajátnak tekinthető.

Így néz ki az utastér felől a hátsó dupla ülés...

A Toyota Proace közepes karosszériahosszú (495 cm) kivitelére épülő Lerina (onnan jegyezd meg, hogy balerina, de valójában a Földközi-tengeri Lerins-szigetcsoportról kapta a nevét) kívülről pont úgy néz ki, mint bármelyik klónja, egyedül a tetőlemez környékén duzzad gyanúsan.

Persze, hiszen a tető felemelhető – alaphelyzetben nincs alatta más, mint hatalmas fejtér, de felárért dupla ágyat meg plasztik ablakokat is kérhetünk rá. Így már négyen férnek el az autóban, mert az alapkiépítésű ágyat a hátsó, kétszemélyes üléssorból hajtogathatjuk ki – aki szokva van az ilyenekhez, annak nyilván magától értetődő a briliáns helygazdálkodás, aki nem, annak leesik az álla.

… így pedig hátulról, ággyá alakítva. Mellette a bútorzat is elfér.

A franciaágy-ülés egyébként a raktér teljes hosszában tologatható, akár egészen előre, így hátul elfér a cókmók, mi meg kártyázhatunk a sofőrrel, feltéve, hogy áll a kocsi, és hátra pörgették a két első ülést. Valamint hogy nem rendeltük be a két extra, kivehető ülést, ami hatszemélyessé teszi a kocsit.

Teljesen felszerelt konyha, fűtőtest, gardróbszekrény és kemping wc is tartozik a tokkal-vonóval 42 ezer fonttól (15 millió Ft) rendelhető túrabuszhoz. Ennyiért a 120 lóerős kézi váltós dízelt kapjuk bele, de választhatjuk a 180 lovas, automata váltós hajtásláncot is.

Lehúzod a tetőt, és már indulhatsz is. Gyorsabb, mint összehajtogatni a sátrat, pláne esőben.

A legjobb hírt a végére hagytuk: a Wellhouse Leisure nevű építő cég hajlandó balkormányos példányokat is átalakítani, így nem elméleti az öröm, amikor azt mondjuk: vehetsz egy olyan furgont, amit a hétköznapokban teljes értékű autóként használhattok, nyáron pedig simán elvisz kempingezni, és még Toyota is (valamint Peugeot és Citroën, na ezt csinálja utána bárki!)