A napi.hu szúrta ki, hogy a budapesti Ikarus Global Zrt. a következő két évben ezer autóbuszt adhat el Iránnak. Minderről importszerződést írt alá a City Industries&Mines Development Group, a City Bank of Iran és a Széles Gábor által tulajdonolt cégcsoport. Korábban még hatszáz darab Ikarusról lehetett olvasni a hazai sajtóban.

Az iráni bányászati és ipari fejlesztési cég egy külön szándéknyilatkozatot is kötött az Ikarusszal az autóbuszok közös gyártásáról. Azt azonban nem tudni, ez pontosan mit takar, esetleg szó lehet helyi összeszerelőüzem létesítésről, vagy csak a helyi gyártókkal történő együttműködésről is.

Az utóbbi időszakban az iráni kormányzat egyre inkább sürgette a teheráni viszonylatokon közlekedő autóbuszok cseréjét. Az Ikarus márkanév nem számít ismeretlennek a közel-keleti országban, korábban ugyanis számos magyar gyártású autóbuszt vásárolt.

Még nem világos, mely típusokról van szó. Az Ikarus honlapja szerint a jelenlegi kínálatban benne a van a 200-as család modernizált változata, a C80-as és a C56-os, valamint az alacsonypadlós Ikarus 127V is. Az Ikarus Global Zrt. Székesfehérváron már jó ideje dolgozik egy LNG-hajtású Ikarus busz fejlesztésén is, ennek bemutatását korábban augusztus végére-szeptember elejére ígérték.

Az Ikarus Global Zrt. forgalma jelentősen megnőhet az iráni üzlettel. A 2016 év végi adózott eredménye szerint 21,5 milliós veszteséget produkált, emellett közel 40 millió forintot fordított beruházásokra, felújításokra.

Fotó: Financial Tribune

Kapcsolódó címkék: haszonjármű Ikarus Irán King of the Road