A magyar piac a Scania tűzoltóautók számára feltörekvő piacot jelent, hiszen a svéd gyártónak ebben a szegmensben még kevés alkalma volt bizonyítani. A vállalat idehaza felkészült a jövendőbeli üzemeltetők igényeire a szükséges technikai szaktudás, mind pedig a szervizhálózat tekintetében. “
“- jegyezte meg Somogyi Zsolt, a Scania Hungaria kft. speciálisjármű-értékesítője.
A speciális tűzoltójárművekkel szemben a legfontosabb követelmény, hogy vészhelyzeti mentések esetén biztonságosak legyenek és megfelelő védelmet nyújtsanak a benne utazó és dolgozó személyzetnek. Ennek érdekében számtalan biztonsági követelménynek kell megfelelniük. A legénységi fülkéknek például teljesíteni kell az ECE R29 törésteszteket, emellett rendelkezniük kell biztonsági övekkel, légzsákokkal, szigetelt ablakokkal, ESP-vel, valamint elektronikusan vezérelt tárcsafékekkel.
6x6-os kerékképletű Scania reptéri tűzoltó

6×6-os kerékképletű Scania reptéri tűzoltó
A Scania nemrég mutatta be a meglepően könnyű, 4×4-es mentőjárművet, melyet erős, 9 literes, 320 lóerős motorral szereltek. A motorkínálatban azonban ennél jóval erősebb, 13 és 16 literes, hat- és nyolchengeres erőforrások is megtalálhatók. A svéd gyártó aktuális választékában összesen 18 különböző Euro 6-os motor szerepel, amelyek 250 és 730 lóerő közötti teljesítményben érhetők el. Az utóbbi időben ugyanakkor egyre nagyobb népszerűségre tett szert a 13 literes, 490 lóerős motor összkerék-hajtással kombinálva.

360 lőerős, 4×2 kerékképletű víztartályos műszaki mentő
“
Amíg az áruszállító teherautókból álló flották tulajdonosainak az egyik legfontosabb tényező a fogyasztás, addig a speciális mentőjárműveknél ennél sokkal inkább a kiváló manőverezhetőség, az erő és a nyomaték számít” – tette hozzá Somogyi Zsolt. A közelmúltban a vállalat jelentős megrendeléseket kapott Németországban, Spanyolországban, Brazíliában, de még Kínában is.