Az idei kortrijki buszkiállításon mutatkozott be a tavaly vérfrissítésen átesett InterUrbino. A lengyel buszgyártás éllovasának számító Solaris modelljének első változata inkább volt kötelező házi feladat, mintsem egy innovatív, átgondolt, piacképes típus. Nevéből adódóan a járművet a lengyelek a városi Urbino típuscsaládból fejlesztették ki. Az eredeti cél olyan magaspadlós intercity busz megalkotása volt, mely a nagy nyugati konkurensekkel – akár az MAN Lion’s Regióval vagy az Irisbus Crossway-jel is – versenyezhetett volna.


Német forma, lengyel lélek
Német forma, lengyel lélek














A modellfrissítést nem halogatták sokáig, így 2012-ben egy kívül-belül némileg átdolgozott típussal rukkoltak elő a lengyelek, illetve elkészítették a típus 12,8 méteres változatát. Az InterUrbino méretei teljesen szabványosak: 11 995 milliméter hosszú, 2550 milliméter széles és 3100 milliméter magas. A modell két ajtóval készül, melyek közül a második akár kétszárnyú is lehet, ennek köszönhetően kerekesszékes lift beépítésére is van mód. Az utastér befogadóképessége intercity kialakítás esetén 55, iskolabuszos kivitelben pedig akár 59 ülőhely is lehet. A csomagtér befogadóképessége 5,2 köbméter lett.
Az InterUrbino II-höz idén ismét hozzányúlt a Solaris, ugyanis megkapta az Euro 6-os, valamint az EEV környezetvédelmi normáknak megfelelő erőforrást. Az új, 6,7 literes, 310 lóerős (231 kW) motor az amerikai Cummins cég gyártmánya. A modell hatsebességes sebességváltója, valamint az első és a második tengelye is a ZF-től érkezik. A megfelelő biztonság érdekében az autóbuszt blokkolásgátló fékrendszerrel (ABS), valamint kipörgésgátlóval (ASR) gyártják, de opcióként ESP, azaz a pályaelhagyásos balesetek elleni védelmet nyújtó stabilizátor is rendelkezésre áll.
Az új InterUrbino végre méltó ellenfele lehet nyugati versenytársainak még akkor is, ha az átdolgozott formaterv hagy némi kívánnivalót maga után. Ettől függetlenül a lengyel gyártó esete jól mutatja, hogy nem feltétlenül kézenfekvő megoldás városi buszból helyközi változatot összerakni, még akkor sem, ha amúgy a költségek szempontjából ez az út kedvezőbb a buszgyártók számára.
Kommentek