A 4 köbméteres, normál tengelytávú, magasított Dobló Cargó és a 4,6 köbméteres Maxi változat keresztezéséből született Maxi XL néhány napja mutatkozott be a német piacon. A 3105 mm-es tengelytávhoz 2170 mm-es raktérhossz párosul, mely lehajtott utasüléssel 3400 mm-re bővíthető. Mindehhez a magasított tetőnek köszönhetően 1550 mm-es belső magasság tartozik, ami 800 literes raktérbővülést eredményez, mellyel kategóriájának kiemelkedő szereplőjévé válik a kicsinek eddig sem mondott Dobló Cargo Maxi.

Az oldalsó tolóajtó változatlanul 700 mm széles, amin egy UIC-435-2 szabványnak megfelelő EUR raklap továbbra sem fér ugyan be, ellenben a hátsó, 1455 mm magas kétszárnyú ajtók mögött, a kerékjáratok közti 1230 mm-es szabad helyre akár keresztben is bepakolható. Bár a MAXI hossza miatt még így is csak két raklap elhelyezésére van mód, előttük vagy mögöttük azonban marad fél méter szabad hely, ahova az 545 mm magas rakodóperemnek köszönhetően dobozos áru, vagy akár egy molnárkocsi kézzel is kényelmesen bepakolható.

Fiat Dobló Maxi XL

Fiat Dobló Maxi XL

A Dobló Cargo Maxi XL hasznos teherbírása a vezetőt és az utast is beleértve továbbra is 1 tonna, aminek mozgatására az eddig megszokott 1,3-as, 1,6-os és 2 literes MultiJet, valamint 1,4-es, 95 lóerős benzines motorok mellett mostantól egy 1,4-es T-Jet, 120 lóerős, turbó-benzines egység is rendelkezésre áll. A kis turbós motort a német forgalmazó azoknak ajánlja, akik leginkább rövid- és középtávú fuvarokat teljesítenek, viszonylag alacsony éves futásteljesítmény mellett, így kihasználhatják a motor árelőnyét, amihez alacsony sebességnél kiemelkedő gyorsulást és kulturált járást biztosít számukra a T-Jet motor.