A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Haszonits Erika, Opel Corsa 1.4, 1994, 92 000 km

Előző autóm is egy Corsa volt, de még az előző generációból. Használtan vettem az autót, a most is meglévő karosszériahibákkal. Nagyon kellene hozzá a szervo, mert borzasztó nehéz kormányozni. Szívesen ülök bele, tetszik a formája kívül-belül. Még semmi nem romlott el benne, csak az ékszíj csikorgását kellett megszüntetni. Egyedül ablaktörlő lapátra és szélvédőmosó-folyadékra költök a benzin mellett, olajat egyszer sem kellett utántöltetni.

A Corsa nem kompatibilis a budapesti járdákkal, az állandóan leérő első koptatót le is vettük. Városban nálam 8,5-9 litert fogyaszt. Autópályán könnyen megy 150-160-at, amit én ki is használok, ezért a fogyasztás ott sem alacsonyabb. A Corsa kicsit fapados, de a maximum fél órás utakra megfelelő, amire én legtöbbször használom.


1993 és 2000 között készült a második generációs Opel Corsa, amelyet B Corsának is hívnak. 1996-ban 1,7 literes, 60 lovas szívódízel váltotta le az addigi 50 lóerős ezerötöst. 1997 közepén következett a modellfrissítés, ami az orr-részen a hűtőmaszk, a faron a lámpák átrajzolásán látható. Ekkor jelent meg az egyliteres, háromhengeres benzinmotor és a villanymotoros szervokormány. 1998 szeptemberében bővült a kínálat a 65 lóerős, 1,2 literes, 16 szelepes motorral. 2000 őszén a Corsa C felváltotta a típust.

Külső méreteihez képest igen tágas a Corsa B utastere. Az első ülések kényelmesek, a zajszint a kategóriában átlagos. Jók a menettulajdonságok, a kormányzás szervo nélkül nehéz, rásegítéses kormánnyal sokkal könnyebb. A váltó áttételezése ötödikben túl hosszú, a kapcsolhatóság sem tartozik az élvonalba.

A használtan nagyobb kockázatot jelentő dízelek helyett válasszunk inkább a kedvező fogyasztású és hosszú élettartamú benzinesek közül, amelyekből a választék is nagyobb.

Lehetőleg 1994 júliusától gyártott autót válasszunk, mivel ekkorra több gyermekbetegséget kiküszöbölt a gyár. A gyújtáselektronika hibáit azonnal jelzi a nehezen induló és rángató motor. A tapasztalatok szerint elromolhat a motoros ablakemelő, a vészvillogó kapcsolója, a hőmérő és a műszerfal-világítás. Hibaforrás az önindító és a generátor. Tömítetlenség fordulhat elő a benzinvezetékeknél és az olajpumpánál.

Az Opel visszahívást rendelt el a fogazottszíj-feszítő ellenőrzésére és kijavítására az 1997-es GSI-k és az elterjedtebb 90 lovas benzinesek esetében. Az autó megbízhatósága lényegében jó, a felsorolt hiányosságok legnagyobbrészt nem kényszerítik megállásra az embert. A kipufogó, a kormány és a futómű sokáig jól állja a sarat. Az 1994-ben javított rozsdavédelem átlagos.

Meglehetősen nagy az árlépcső az A-sorozat késői példányai és az első B-Corsák között. A különbség 250 000 forint körüli, mivel a második Corsa széria ára nemigen megy 800-850 000 forint alá. 900 ezer és egymillió forint között csak 8-10 éves autókat találunk, jórészt a 45 lóerős motorral, háromajtós karosszériával és szerény felszereltséggel.

Az 1996 és 1998 közötti Corsákat 1,1 és 1,3 millió forint körül kínálják az eladók. A késői autók között többet is találni a háromhengeres, egyliteres benzinmotorral. Az 1999-es, vagy 2000-es évjáratú Corsák ára 1,5-1,6 millió forint körül állapodik meg. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk írásakor 63 Corsa található a B-sorozatból.