A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Csontos István, Citroën Xsara 1.6, 1999, 51 000 km

Az eltelt 4,5 évben gyakorlatilag semmi bajom nem volt az autóval, most kellett cseréltetnem a főtengely-szimmeringet, ami a vezérműszíjat is eláztatta olajjal. Magasnak tartom a budapesti márkaszervizek 4800 forintos óradíját. A visszajelző lámpák nem elég megbízhatók, néha maguktól felvillannak és elalszanak.

A Xsara nagyon jól gyorsul a nyolcszelepes motorral, kiválóan húz. 190-et megy, a 150-160 kényelmes utazótempó. Nagyon eltalált a futóműve és elégedett vagyok a fogyasztással. Városban 8-9 litert fogyaszt, hosszabb utakon 6,5 liter a fogyasztás. Tetszik az 52 literes tank. Árához képest a Xsara nagyon sokat tud.


1997 óta készül a Citroën Xsara, a Peugeot 306-tal közös műszaki alapokra. Elsőnek öt ajtóval és ferdehátú karosszériával volt kapható. A ZX-et leváltó alsó középkategóriás autóból 1998-ban jelent meg a kombi és a ferdehátú háromajtós. 2000-ben eljött a modellfrissítés ideje. A 2000 ősz utáni autókat a nagyobb első lámpákról könnyű felismerni.

Tágas utas és csomagterű, általában jól felszerelt autó. Rugózása kényelmes, úttartása a terhelésváltáskor mutatott túlkormányozottság miatt kifogásolható. A benzinesek fogyasztása nem magas. Az alapmotor a 75 lovas egy-négyes benzines. Az 1,6 literes benzinesek 88 illetve 16 szelepes változatban 109 lóerősek. Utóbbi szinte sportosan viszi az autót. Ritka a 113 lovas egy-nyolcas és a 137, illetve 163 lóerős kétliteres benzines. Utóbbiak a VTS sportmodelleket mozgatják.

Nagyon kiforrott, de lomha a keveset fogyasztó 1,9 literes, 70 lóerős örvénykamrás szívódízel. Jó választás a milliószám gyártott kamrás turbódízel 92 lóerővel. Ezt a motort 1999-től a 90 lovas HDi helyettesítette. Ajánlott motor, ahogy a használtak között még nagyon ritka 107 lovas HDi turbódízel is.

Strapabíró autónak bizonyult a Xsara az elmúlt években. Hibaokként csak az elkopott féktárcsákra, a hatásfokából vesztett kézifékre és a meghibásodott kipufogóra érdemes odafigyelni. Az elektronikus hibák gyakorisága is elmarad az átlagostól, de a generátor hibaforrás lehet. Rozsdásodással csak törött előéletű autó esetében kell számolni.

Az 1997-es modellek 1,5 millió forinttól kaphatók. Egy négyéves ezerhatos a használtautok.vezess.hu adatbázis szerint nagyjából 1,8 millió forintba kerül. Az óriási csomagterű kombik felára 5-8 százalék a limuzinokhoz képest. Adatbázisunkban a cikk írásakor 25 Xsara található, 1,5 és hárommillió forint közötti áron. A modellfrissítés utáni modellek ára 1,9-2 millió forintnál kezdődik.