A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Bartha Emőd, Nissan Almera 1.4, 1998

Sajnos nemsokára meg kell válnom az autómtól pedig hűségesen követett mindenhová négy évig. Soha nem hagyott cserben annak ellenére, hogy jóformán semmilyen törődést sem igényelt. Mindösszesen olajat kellett cserélnem illetve egyszer állítattam a futóművet, de ez valószínűleg nem számít komoly hibának a hazai útviszonyokat ismervén.

Az 1,4-es benzines motorral városban nem lehet legénykedni, de cserébe taposva sem eszik többet 9 liternél. Országúton viszont már annál otthonosabban lehet vele haladni és ilyenkor beéri hat literes fogyasztással is.


1995-ben a Sunny utódjaként jelent meg a Nissan Almera. Egy évvel később igen sportos GTI-vel és kétliteres szívódízellel egészült ki a kínálat. 1998-ban modellfrissítés következett. A facelift utáni autók fekete hátterű hátsó lámpájukról és megváltoztatott hűtőrácsukról ismerhetők fel. 2000-ben kijött az új Almera. A modellből ma a 2003-as modellévre időzített ráncfelvarrott változat áll a Nissan kereskedőknél.

Tágas a belső tér. A futómű közepes, a rugózási kényelem és a terhelten az úttartás sem éri el a kategória átlagát. A motorok zajosak, a váltó és a szervokormány pontos. A lépcsőshátú csomagtere igen nagy. Az árérzékeny magyar piacon népszerűek voltak a Fitt modellek, amelyek biztonsági felszereltsége erősen hiányos. Használtként válasszunk a legalább vezető oldali légzsákkal gyártott autókból. Az euro NCAP törésteszten az Almera, viszonylag szilárd karosszériája ellenére, rosszul szerepelt.

2000-ig a meredekhátú Almera Japánban készült, a modellváltást követően Nagy-Britanniában folytatódott gyártás. A limuzinok kicsit tovább, 2001 tavaszáig érkeztek Japánból. A brit Almerák minősége is igen jó, de a Japánban legyártottaké egy hajszálnyival mégis jobb.

Az első sorozatban egy 75 lóerős, egy-négyes motor hajtotta az alapmodelleket. Kedvező menetteljesítmények mellett 8-9 liter/100 km körüli városi fogyasztása sem rossz. Országúton hat liter elég lehet. Bő egy literrel fogyaszt többet az ezerhatos, 90 lóerős benzines. A kétliteres szívódízel itthon rendkívül ritka. A 75 lóerős dízelmotor egyszerű, de megbízható konstrukció. Fogyasztása 6-7 liter körül alakul.

A nehezebb Almera II-ben az 1,5 és az 1,8 literes benzinest is visszafogja a hosszú váltóáttételezés. Átlagos menetteljesítményeket nyújt a 90, majd 98 lóerős ezerötös benzines. A 114 lóerős, 1,8-as négyhengeres sem teszi túl élénkké az autó mozgását. Az átlagfogyasztás 8 liter körüli a kisebb motorral és nagyjából 9 a nagyobbikkal.

Párját ritkítja az Almera megbízhatósága. Minden szerkezeti elem tartóssága átlagon felüli. A karosszéria rozsdavédelme is jó, csak elszórtan fordulhat elő hólyagosodás a csomagtérajtón. A futómű erős, jól viseli a magyar utakat. Az ebbe a generációba tartozó Almerák közmondásosan problémamentes autók.

A dízeleket nem forgalmazta a hazai importőr. A szürkeimportban vagy használtként beérkezett a maroknyi autó alapján nem beszélhetünk irányadó árakról. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázis alapján nagyjából 1 400 000 és 3 000 000 forint között mozognak az árak. A 98 utáni modelfrissített változatok körülbelül 1 700 000 forintos ártól indulnak.