A Honda már akkor gyártott kisméretű szabadidőjárművet, amikor az a legkevésbé sem volt divatban; egyetlen generáció után el is búcsúztak az eredeti HR-V-től. Most viszont a piac egyik húzószegmense a B-SUV, és mivel a városi kisautók műfajában a Honda eleve erős, logikus volt a döntés, hogy a Jazz technikájára alapozva visszatérjen a műfajhoz. Az autót már jó másfél éve bemutatta a Honda, a világ minden részében Vezel néven forgalmazzák, Európában azonban visszahozták a HR-V elnevezést.
Mindez persze már régen nem újdonság, de mivel a modell eddig nem létezett európai kivitelben, érdemes áttekinteni, mit kapunk a nyáron színre lépő autótól.
Az eredeti HR-V négyméteres hosszához képest nagyobb, 4,3 méteres az autó, a tengelytáv 261 cm, a csomagtér 435 literes. A praktikumot a remekül variálható Magic Seat ülésrendszer (ld. Jazz) javítja, amelyet előredönthető támlájú első utasülés egészíti ki.
Az európai specifikációhoz Android 4.0 operációs rendszerű, 5 vagy 7 colos monitorral szerelt fedélzeti multimédiás rendszer kérhető, telepíthető alkalmazásokkal, internetes hozzáféréssel és okostelefon-integrációval. Szintén elérhető a két részből álló, nyitható panoráma-napfénytető.
Az európai HR-V aktív és passzív biztonságát radaros és kamera alapú rendszerek fokozzák. A belépő modell kivételévek alapfelszerelés lesz az Advanced Driver Assist rendszer, amely olyan funkciókat tömörít, mint a távolságtartás, a városi ütközésgátlás és -figyelmeztetés, a sávelhagyásra figyelmeztetés, a táblafelismerés, és az automatikusan lekapcsoló távolsági fény.
Visszatért Európába a Honda ikonja 3
A passzív biztonságról megerősített, fokozott ütközési kompatibilitású (azaz a kisebb, alacsonyabb autókra külön is vigyázó) vázszerkezet gondoskodik; ez 27 százalékban nagy szilárdságú acélból készült. A hajtáslánc-kínálatból egyelőre hiányzik a Japánban forgalmazott hibrid; helyette 130 lóerős, 1,5-literes i-VTEC benzinmotor, valamint egy 120 lovas 1.6 i-DTEC dízel áll az ügyfelek rendelkezésére; előbbi CVT váltóval is társítható, bizonyos kiviteleken akár kormányon elhelyezett váltófülekkel.
A Honda külön odafigyelt a zajcsillapításra, a kerékdobokból a padlószőnyegig komoly szigetelést építettek be.
A HR-V nyártól kapható Európában, az árak még nem ismertek.
Visszatért Európába a Honda ikonja 4