Velünk együtt várhatóan 700 ezren látogatnak el a Genfi Autó-kiállításra, amely minden évben március elején nyit. Idén március 6-16. között látogatható a szalon, hétköznap 10-20 óra között, hétvégén 9-től 19 óráig. A belépőjegyek ára felnőtteknek 16 frank (4130 Ft), 6 és 16 év közötti fiataloknak 9 frank (1550 Ft). Délután négy órától féláron lehet bejutni a Palexpo nevű kiállítási terület csarnokaiba.
Szalon, 84-ik alkalommal
Idén 84. alkalommal nyit meg a Genfi Autószalon. A tóparti város elegáns és semleges helyszín, amely azért válhatott a világ öt legfontosabb autószalonja egyikévé, mert sem a németek, sem a franciák nincsenek hazai pályán, mint ősszel a páratlan években Frankfurt am Mainban, a páros években Párizsban tartott kiállításon. Így minden márka szívesen mutat be újdonságokat, legfeljebb a franciák spájzolhatnának Párizsra.
Citroën C-Cactus

Citroën C-Cactus

Nekik viszont annyi új autójuk érkezik, hogy nem érdemes halogatniuk a bemutatót. A Peugeot a többek között a nyújtott tengelytávú, hátul is tágas 308 kombit állítja ki, a Citroën a C-Cactus világpremierjét tartja, a Renault pedig lezár egy kínos fejezetet a Twingo II nyugdíjazásával.

Autóval vagy repülővel? 

Budapestről autóval nagyjából 1350 km a távolság, az út 11-16 óráig tart attól függően, mennyivel megyünk a német szakaszon, mekkora a hólyagunk és van-e hóesés vagy más akadály az Alpokban utazva. A 10 napos magyar és osztrák autópálya-matrica 5500 forintos költségéhez hozzá kell számolni 39 frankot a svájci sztrádahasználati díjra. A derék svájciak csak éves matricát árulnak, ami az EU-ban nem működhetne, de az alpesi ország nem tagja az Európai Uniónak. 7,5 literes benzinfogyasztással és a nyugati benzinárakkal számolva a 2700 kilométeres táv megtétele 101 000 forintba kerül sztrádadíjakkal együtt.

Két-három embernek a fapados repülő jutányosabb és sokkal gyorsabb. Érdemes repülővel menni, mert a kiállítási terület, a Palexpo közvetlenül a reptér tőszomszédságában van, gyalog át lehet sétálni. Genfbe bejutni sem gond a buszjárattal, a helyi tömegközlekedés pedig jó drága, de pontos, jól szervezett és kiszámítható.

Új magyar sportautó
A német autógyártóknak most is jól megy és hogy ez még inkább így legyen standonként több világpremierre számíthatunk. Magyar szemmel az egész szalon legfontosabb újdonsága az Audi TT. A sportautó harmadik generációja is Győrben készül, ráadásul most már a gyártás teljes folyamata a komplett autógyárrá bővített üzemben történik. Este többet megtudunk majd róla a VW konszern monstre bemutatóján, ahol a TT Coupé lehet jelen, a Roadster bemutatása ősszel várható. Az autó értékesítése is valamikor ősszel kezdődik.
BMW 4 Gran Coupe

BMW 4 Gran Coupe

Jön a BMW első egyterűje és az ínyencek 3-asa, az F36 kódú 4-es Gran Coupé, amely motortól függően 1,8-2,2 millió forinttal drágább a 3-asnál. A Mercedes-Benz a CL utódát átállítja a logikusabb, közérthetőbb és fennköltebb S-Coupé névre. Az autó az utat pásztázó sztereokamerával nemcsak elemzi az úthibákat és ehhez igazítja a futóművet, de kanyarban be is dönti az autót, mint egy motort, maximum 2,5 fokkal. Ez azért nem ugyanaz, mint felkeményíteni az ívkülső kerekek csillapítását.
Opel Adam Rocksot

Opel Adam Rocksot

Az Opel az Astra OPC-ből készített könnyebb és erősebb limitált szériát, valamint az Adam Rocksot állítja a középpontba, amely ősz elején debütálhat hazánkban, az augusztusi gyártásindítást követően.  
Parádé a kisautók között
Megnézzük, melyik a legjobb kisautó az itt bemutatkozó minik közül (107, Aygo, C1, Twingo), látni fogjuk az új Mazda2 előfutárát, ami a Mazda3-at és a Mazda6-ot elnézve minimum ígéretesnek tűnik. Megnézzük közelről, mit ér a kínaiak kísérlete, a ferdehátú Qoros 3? 
McLaren 650S

McLaren 650S

Nem hagyjuk ki a spektrum másik végén a szupersportautókat, köztük a McLaren 650S-t. Motorkerékpárt idéző neve überbéna ugyan és ránézésre nem több az MP4 12C modellfrissítésénél, de a McLaren nem ma kezdte, aligha véletlenül tolják önálló modellként a rivaldafénybe az agresszív, 100-ra 3,0, míg 200-ra 8,4 mp alatt kilövő sportkocsit.
Ferrari California T

Ferrari California T

A Ferrari a Californiából csinált olyan gépet a V8-as, 755 Nm nyomatékú turbómotorral, amellyel kapcsolatban elsuttogni is arcátlanság volna az alapmodell szót, a Lamborghini pedig a Gallardót váltja le a Huracannal. Valamit tudnia kell a 11 év után bemutatott utódnak, ha már a szénszálas és alumínium építésmód ellenére sem könnyebb elődjénél. Például a lányokról lerobbanthatja a bugyit.
Le Mans nagyjai
Az autóbuzéria különös bőséggel árad idén, mert külön tárlatot szenteltek a Le Mans-i 24 órás megbízhatósági versenynek. A Porsche visszatérésével és a Toyota egyre versenyképesebb torpedóival sokkal izgalmasabbnak ígérkezik az eddiginél, bár az Audi hegemóniája sokszor nagyon kevésen múlt, a 2011-es csata a Peugeot-val örökre emlékezetes marad. A Le Mans-i 24 órás a National Geographic felmérése szerint a megkérdezettek fejében fontosabb sporteseményként él a focivébénél, sőt az olimpiai játékoknál is. Ezt nem hisszük, de jól hangzik.
1929 Bentley Speed Six

1929 Bentley Speed Six

Itt lesz az 1923-as első viadalt megnyerő Chenard&Walcker, a feledhetetlen Bentley Speed Six, a Ferrari 166 MM, a Jaguar D-Type és az XJR9, a Ford GT40, a Matra 670. Látható egy kisebb Porsche armada (917, 956 és az 1998-as győztes, a GT1). A Peugeot a 905-öst és a 908-ast engedi el a Genfi-tó parjára, az Audi pedig a tavalyi futamot megnyerő Audi R18 E-Tron Quattro Hybriddel képviselteti magát. A Le Mans-i kiállítás a 3-as csarnokban látható, 1800 négyzetméteren. 
Cikkeink Genfből
A legtöbb autóról már írtunk, de egészen biztosan lesznek meglepetések is. Híreinket az eddig elérhető újdonságokról Genf-rovatunkban találjátok, amely mostantól a helyszínről frissül mindazzal, amit látunk-hallunk Genfben. 
Gajdán Miklós és jómagam már itt vagyunk, a többiek a BMW X5-tel veretnek át a hegyeken. A 313 lóerős és 630 Nm forgatónyomatékú 40d-n nem múlna a tempó, de a radarban gazdag osztrák szakasz 130-as és a svájci autópályák 120 km/órás korlátozása nekünk is szent. De hamarosan összeáll a brigád és indul a termelés. Nézzetek vissza minél többször: /genf