Vége volna a tigrisszáj-korszaknak? A jellegzetes hűtőmaszk-motívum, amely évek óta meghatározza a koreai gyártó modelleinek arculatát, parányira zsugorodva él csupán tovább azokon a grafikákon, amelyek a március első felében bemutatkozó, egyelőre meg nem nevezett kompakt háromajtóst előlegezik meg.

A piaci trendeknek ellent mondana, ha a Kia a Soul kivezetésével üresen maradt rést nem egy másik szubkompakt szabadidőjárművel, hanem egy kupéval töltené be. Ugyanakkor a rajzokon csalafintán eltakarták a kupé hasmagasságát, így egyáltalán nem kizárható, hogy a kötelező versenyautó-stílusjegyek (mélyre húzott első kötény, fixen beépített első vonószem, dupla kipufogóval keretezett diffúzor) ellenére voltaképpen egy magasabb építésű járműről van szó, amely a Nissan Juke-kal vehetné fel a versenyt. Erre engedne következtetni a rajzokon a kerékagy vonalában húzódó oldalsó küszöb is.

Az új koncepcióval egy időben lépnek színpadra a cee’d család felpumpált izmú tagjai: a GT kivitelek 204 lóerős 1,6 literes turbómotorjukkal 7,9 mp alatt gyorsulnak 100 km/órára.