Új fronton nyit támadást a Lexus, a kompaktok között is megméretteti magát. A Genfi Autószalonon bemutatkozott a feladatra elkészített új modell: a CT 200h-t kifejezetten az európai elvárások szerint alkották meg. 

Mondhatnánk, hogy a japán autógyár már egy kitaposott úton megy, hiszen a BMW Egyes, az Audi A3 és a Mercedes A- és B-osztállyal már megmutatták a vevőknek, hogy a prémiumgyártók is képesek sikert elérni a kisebb járművek között is. Nem csak a Focus, Golf és Megane kell a Zembereknek. 


A Lexus azonban igencsak újító, hiszen a kategória első hibrid modelljét hozta létre. Ez azért érdekes, mert egy drága luxusautó, mint a GS vagy az LS árába könnyű beépíteni a hibridtechnológia többletköltségeit, de a kompaktoknál azért az ár komolyabb tényezőként szerepel. Ezért kíváncsian várjuk, hogy 2011-ben, amikor az autó hozzánk is elér, mennyibe kerül majd.

Ami a CT-t illeti, olyan, mint a többi Lexus: a formája egyszerű, ám az egyes részletek mégis modernnek mutatják. Összetéveszthetetlen más típusokkal, olyan különleges részletek teszik azonnal felismerhetővé, mint az oldalra kifutó hátsó szélvédő és az így kialakított egyedi C oszlop. A fényszórók és a hűtőmaszk által meghatározott arc viszont követi a Lexus más modelljeit, így kötve a típust a márkához.

[##vezess_video:n5rj3s##]
A Genfi Autószalon idején a Samsung videokameráit használjuk!


Ahogy a Lexusnál mindig, ezúttal is kiemelt fontosságú volt, hogy csendes legyen az autó. A csendesség részben egyfajta jótékony fejlesztési melléktermék is, hiszen az aerodinamikusok elsősorban a fogyasztás csökkentése miatt akartak jó alakot létrehozni, de ezzel együtt járt a kevesebb turbulencia, a kisebb zaj.

A múlt héten kiszivárgott prospektus óta tudjuk: a jármű 4320 milliméter hosszú, 1765 mm széles és 1430 mm magas. A kocsit 2,6 méteres tengelytávolság és 345 literes csomagtartó jellemzi. Vagyis pontosan belőtték az ellenfelekhez.

Belül is ez a helyzet. Elöl kényelmesen elférnek a magasabb utasok is, de két átlagos felnőtt egymás mögött sem panaszkodhat. Az első benyomásunk, hogy az utastér modern, ami persze következik a fekete és fém kombinációjából, de a kézifékkar és a Lexus multifunkciós vezérlőgombja is ebbe az irányba mutat. A műszerfalon fordulatszámmérőt ne keressünk, helyette azt nézhetjük, hogy épp takarékosan, sportosan vezetünk, vagy épp töltjük a telepeket.


A CT 200h-ba a Toyota Priusból ismerős hibrid hajtás kerül, azaz 1,8 literes, benzines motort társítanak elektromossal. A két motortól érkező nyomatékot fokozatmentes, automata váltó hangolja össze és juttatja az első kerekekhez. A villanymotor számára nikkel-fém-hidrid akkumulátor biztosít energiát, illetve lassításkor a generátorként működő villanymotor visszatölti ugyanoda. 

A jármű fullhibrid, ami annyit tesz, hogy a villanymotor nemcsak támogatni képes a belső égésű erőforrást, de önállóan is viszi a kocsit. Villanyautóként nagyjából két kilométert tud megtenni a CT, maximum 45 km/órás sebességgel. 

Bár elsőként lépett, korántsem marad egyedül hibrid kompakt modelljével a Lexus. A 2012-től Magyarországon készülő új kis Merciből is lesz ilyen, de a BMW is arra készül, hogy környezetkímélőbb hajtással ruházza fel az  Egyes sorozatot.