Az elmúlt hetekben a Red Bull folyton a Mercedes hajlékonynak titulált hátsó szárnyával volt elfoglalva. Úgy tűnt, hogy az energiaitalosok valamibe tényleg belenyúltak – és most nem Max Verstappen szárnytapogatására gondolunk -, mert a Nemzetközi Automobil Szövetség valóban vizsgálta, mi is zajlik Lewis Hamiltonék versenygépének hátsó részén.

A Forma-1-es Katari Nagydíj után új teszteknek is vetették alá a légterelő elemeket, ám ez az eljárás nem lesz kötelező a szezon utolsó két hétvégéjén – számolt be erről az Auto Motor und Sport. Ennek nyilvánvalóan nem fog örülni a Red Bull, akik szerint a Mercedes jelenlegi előnyének egy része innen, vagyis a hajlékony hátsó szárnyból származik.

A helyzettel azonban szeretne valamit kezdeni az FIA, ugyanis komoly gondok származhatnak még a túlságosan is hajlékony elemekből. “Az FIA határozottan be akarja vezetni 2022-ben a szigorúbb szárnyteszteket” – írja a német szaklap. Ez azonban nem minden, ugyanis nem csak a szárnyak hajlékonyságával lehet sebességet, egyúttal időt nyerni. “Óvatosnak kell lennünk a szárnyprofilokkal az autó alatt, a diffúzornál” – mondta Pat Symonds, az F1 technikai vezetője.

A jövő évtől kezdve az autók szabályosságának ellenőrzése is másképp zajlik majd, árulták el. A folyamat gyorsabb lesz: az FIA megkapja az egyes autók számítógépes tervrajzát és modelljét, ők pedig egy lézeres 3D-szkennerrel végigtapogatják az előzetesen “szabályossági cellákra” felosztott autót. Így az ellenőrzések gyorsabban is zajlanak majd, mint korábban.