A Red Bull szerint nem lehet kizárólag a motorral magyarázni a Mercedes egyenesekben mutatott tempóját, a csapat gyanúja szerint a rivális hajlékony hátsó szárnyakkal trükközik. A Mercedes szerint az autójuk a szabályoknak mindenben megfelel, sőt a hátsó szárny többet is bír, mint amennyit az FIA elvár.
“Semmiképp sem akarunk újabb büntetést kapni technikai szabálysértés miatt, a szárnyainkat ezért ugyanúgy teszteljük, ahogy az FIA is teszi” – magyarázta Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója.
“Az egyetlen különbség, hogy háromszor akkora erővel tesztelünk, mint az FIA, és a szárnyak kivétel nélkül, minden esetben átmentek a teszteken. Ahogy egyébként az összes korábbin is a korábbi versenyeken.”
Lewis Hamiltont a Sao Pauló-i Nagydíjon kizárták az időmérőről, mert a DRS nyitott állapotában a maximális 85 helyett 85,2 milliméter volt a távolság a szárnylapok között. Elliott szerint ez a szárny azóta is az FIA birtokában van, így a csapat még nem tudta kideríteni a hiba okát.