A monzai Olasz Nagydíjon új szigorítás lépett érvénybe: az időmérőt és a futamot is ugyanazzal a motormóddal kellett teljesíteni, és mostantól így is lesz. Eredetileg a Mercedes ellen hozták a szigorítást, de az időmérőn és a futamon nem egészen úgy nézett ki, hogy bármit ért volna a szabálymódosítás.
Lewis Hamilton végül ugyan nem nyert, de csak egy szokatlan körülmények miatti ritka hiba miatt veszítette el a biztosnak tűnő győzelmet, a mezőny legvégére való visszaesése után is simán visszazárkózott a hetedik helyre.
Ha a verseny a szokásos mederben folyt volna, Hamiltont meg sem tudta volna közelíteni senki. Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke szerint a következő másfél évben a Mercedes egyeduralmára lehet berendezkedni, ez ellen csak egy megoldás képzelhető el.
“Őszintén mondom, hogy szerintem a következő másfél szezonban csak akkor van esélyünk izgalmasabb futamokra, ha a Mercedest valahogy mesterségesen lefékezik” – vélekedett Seidl.
A 2022-re tolt átfogó szabályváltozásokig senkinek sincs esélye arra, hogy ledolgozza a Mercedesszel szembeni hátrányát. “Személy szerint nekem nem tetszik az ötlet, hogy bárkit is mesterségesen lassítsanak le. Számomra ez nem Forma-1.”
“De a Mercedesnek muszáj lenne erről beszélnie az FIA-val vagy a Forma-1-gyel. Akkor kiderülne, hogy egyáltalán hajlandóak lennének-e erre.”
Korábban Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is többször elismerte, hogy a Mercedes kimagasló fölénye nem feltétlenül szolgálja a sport érdekeit.