A hétvégi Olasz Nagydíjtól már nem lehet kifejezetten az időmérőre szánt, speciális motormódokat használni. A kvalifikációt és a versenyt is ugyanazzal a motormóddal kell teljesíteniük a csapatoknak, a szigorítás célja a Mercedes megfékezése – lett volna.

A Red Bull sportfőnöke, Helmut Marko elárulta, csapata sokat lobbizott a tilalomért. “Amit a Mercedes csinált, szabályos volt” – kezdte Marko. “De az időmérős motormódjuk annyira extrém volt, hogy az már torzította a versenyt. Nagyon fontos volt számunkra, hogy betiltsák, volt némi nyomás is részünkről.”

“Amikor mi domináltunk, nekünk is többször el kellett viselnünk hasonló beavatkozásokat. A szárnyak megengedett rugalmassága egyik versenyről a másikra változott, a befújt diffúzort pedig jobb, ha nem is említem.”

“A szabályozók felelőssége, hogy a versenyek kiegyensúlyozottak és izgalmasak legyenek. A MotoGP a legjobb példa erre, ott ez tökéletesen működik.”

Könnyen lehet azonban, hogy a Red Bull feleslegesen erőlködött. A Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin elárulta, hogy a csapat már Spában az új tilalomra készült. “Amikor Verstappen másfél másodpercre megközelítette Valtterit a 25. körben, akkor szóltunk a srácoknak, hogy néhány körig hanyagolhatják a gumimenedzselést” – mondta Shovlin.

“Már a Monzától következő versenyek jártak a fejünkben, a lehető legjobb állapotban akartuk tartani a motorokat az új érára.” A hírek szerint a Mercedes versenyzői hat-hét tizeddel futottak lassabb köröket a versenyen, mint amire képesek lettek volna, emellett a Hamilton és Verstappen közötti, 526 ezredes időmérős különbség is nagyobb lehetett volna, ha a Mercedes akarja.

Forrás: PlanetF1.com
Kapcsolódó címkék: F1 Forma-1 Red Bull