A Honda 2015-ben tért vissza a Forma-1-be az egykori sikerpartner, a McLaren motorszállítójaként, majd miután három keserves év után szakítottak, 2018-tól a Toro Rosso (ma Alpha Tauri), 2019-től pedig a Red Bull Racing szállítójaként folytatták.

A japán gyártó a mclarenes évekkel éles kontrasztban álló sikereket ért el tavaly a Red Bull-lal, idén pedig már a bajnoki címért való küzdelem a deklarált közös cél, de tavaly így is csak 2021-ig hosszabbítottak az energiaital-gyártó csapataival.

A japán márka F1-es főnöke, Maszasi Jamamoto a japán As-Webnek nyilatkozva továbbra sem kívánta elkötelezni magát a 2021-en túli F1-es szereplést illetően:

„Továbbra is tárgyalunk Helmuttal (Marko, Red Bull-motorsportfőnök). A maradásunk a feltételeken múlik. Az F1 a motorsport csúcsa, ahol az autóipar kipróbálhatja és csiszolhatja a technológiáit.”

F1: A Honda még nem tudja, marad-e 1

„Az is fontos, hogy a nézők láthassák, mit mit is csinálunk. Ha a Forma-1-re már nem az autóversenyzés csúcsaként tekintenek, számunkra sem lesz sok értelme a részvételnek” – utalt arra Jamamoto, hogy az autóipar egyre inkább elfordul a belső égésű motoroktól az e-mobilitás kedvéért, ami az F1 jelentőségének csökkenését, marginalizálódását hozhatja.

A Red Bull számára amúgy kulcsfontosságú a hondás együttműködés, ha a japán gyártó kiszáll, az energiaital-gyártó is megfontolja majd az F1-es projektek életben tartását.