Míg barcelonai Forma-1-es tesztelés ötödik napjának délelőttje az élmenők kicsúszásairól szólt, a délután legérdekesebb sztorija a Mercedes elhasalása volt.

Ebédszünetig a ferraris Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, ami viszont furcsa, hogy délután sem jött változás, a német maradt az élen, de olyan idővel, aminek nincs sok értelme. A négyszeres világbajnok a leglágyabb, C5-ös gumival futotta 1:16,841-es, szemre tiszta, jól végigvitt körét, ám az több mint egy másodperccel gyengébb volt a mercedeses Valtteri Bottas múlt heti csúcsánál. A Scuderiánál vagy nagyon rejtegetnek valamit, vagy meglepően gyenge az autó.

F1: Gondok a Mercedesnél, rejtély a Ferrari 1

Délelőtt a kezdetben nedves aszfalt miatt ment a mezőny a korábbi napokon megszokottnál kevesebbet, délután a Mercedes egyértelmű műszaki nehézségek miatt nem végzett érdemi munkát. Az autót a második műszakra átvevő Lewis Hamilton 1 óra 10 perc után lépett csak a pályára, ahol aztán nem töltött sokat, 14 kör jutott neki csütörtökön, ugyanis olajnyomás-probléma miatt a motorja lekapcsolt, a pályán állt le. A W11-es a bokszba jutása után már a garázsban is maradt.

A Racing Point a „rózsaszín Mercedesszel” gyors volt, Lance Stroll a C3-as gumin Vettelénél kevesebb mint háromtizeddel lassabb kört ment, ráadásul 130 körrel zárta a napot. A kanadait csak a leintés előtt nem sokkal előzte meg az Alpha Tauri-s Pierre Gasly, de a francia Vettelhez hasonlóan a leglágyabb Pirelliket használta.

A Williamsnek remek napja volt, az újonc Nicholas Latifi 160 kört tett meg ő volt a legszorgalmasabb, ráadásul a 4. idővel zárt.

Az idei előszezoni tesztelés pénteken fejeződik be, a csapatoknak már csak nyolc órája maradt a pályás munkára.

F1: Gondok a Mercedesnél, rejtély a Ferrari 2

Forrás: Fotó: Getty Images