A jövő évi átmeneti időszak után 2021-ben bevezetik a Forma-1-ben a költségplafont, amelyet évi 175 millió dollárban határoztak meg. Ennél többet egyik csapat sem költhet, bár gondosan meghatározták, mik nem tartoznak ebbe a körbe (pl. a versenyzők fizetései sem).
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko szerint a költségplafonnak veszélyes következmények lehetnek. “A költségplafon kockázatos. A legrosszabb esetben könyvelők világbajnokságává válik a sorozat, ahol egymást érhetik a kizárások” – vélekedett.
Chase Carey, az F1 vezérigazgatója megingathatatlan. “Jövőre tesztelünk, amiből mindannyian tanulni fogunk. Nincsenek illúzióink” – mondta Carey.
“Úgy tippelem, némi finomításra szükség lesz majd, de valahol el kell kezdenünk. Meg akarjuk változtatni a sportot, hogy igazságosabb legyen a verseny.”
A Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul közben arra hívta fel a figyelmet, a költségplafon nem is igazi plafon az utazási költségek és fizetések nélkül. “Mi például bőven a megadott plafon alatt vagyunk” – fogalmazott Abiteboul.
“Két irányba indulhatunk: elégedettek vagyunk a limittel, és bőven alatta maradva spórolunk, vagy még többet fektetünk be. Ezt házon belül át kell beszélnünk, mert nem dönthetek egyedül.”