Noha a sajtó egy hete Sebastian Vettel véleményes montreali büntetésén csámcsog, az elvett futamgyőzelem ellenére is tény, hogy a Mercedes még az elvileg a Ferrarinak kedvező kanadai pályán is gyorsabb volt a versenyen.
Vettel számára éppen azért volt különösen bosszantó a büntetés, mert úgy érezte, nagyon kemény munkával egy gyorsabb autót sikerült maga mögött tartania. “Nagyon nagy, óriási kár érte, mert egyébként nem mi voltunk a leggyorsabbak” – ismerte el Vettel.
“Lewis gyorsabb volt. El kell fogadnunk, és el kell ismernünk, hogy az ő versenytempója jobb volt. A vonalon azonban mi mentünk át elsőként, szereztünk egy hihetetlen pole pozíciót, és képesek voltunk az egész versenyen előtte maradni.”
A Ferrari hátránya már 123 pont a konstruktőri versenyben, Mattia Binotto csapatfőnök szavai alapján pedig nem lehet gyors fordulatra számítani.
“A bajnoki cím nem az a téma, amivel mostanában foglalkozom” – hűtötte le a kedélyeket Binotto. “Még legalább két-három fejlesztési csomagra van szükségünk ahhoz, hogy mindenhol a Mercedes kihívói lehessünk.”
A Ferrari autójára folyamatosan érkeznek majd a fejlesztések, de Binotto egy dolgot máris kizárt. “B autót nem fogunk építeni.”
Az is kiderült, hol csúszott félre a Ferrari idénye – már a barcelonai teszteken. “Rossz irányba fejlesztettük az autót, mert rosszul mértük fel a csomagunk gyengeségeit és korlátait.”
A vékonyabb futófelületű 2019-es gumik is kiszúrtak a Ferrarival. “Az autónk koncepciója nem illik az idei gumikhoz. Mivel kevesebb a leszorítóerőnk, nehézségeink vannak a gumik felmelegítésével, és a megfelelő üzemi tartományban való tartásukkal.”