Ugyan a téli teszteken az idény favoritjának tűnt a Ferrari, az olasz csapat az elvárásokhoz képest rémálomszerűen kezdte a 2019-es szezont, öt futam alatt mindössze három dobogós helyezést – 3. helyeket – szereztek, miközben a címvédő Mercedes zsinórban öt kettős győzelmet aratott.

A csapatfőnök, Mattia Binotto a Spanyol Nagydíj után megpedzette, hogy “koncepcionális probléma” lehet az SF90-essel, de Monacóban Sebastian Vettel elutasította ezt a felvetést.

“Ha mi elrontottuk, akkor a mezőnyben sokakra igaz ugyanez. Úgy gondolom, azért sokan vannak még mögöttünk” – szögezte le.

A négyszeres világbajnok ugyanakkor nem tagadta, hogy gondjaik vannak a gumikezeléssel.

“Az idei gumik mások. Úgy tűnik, egy kicsit jobban küszködünk velük, mint a többiek. Hogy őszinte legyek, a gumik nagyon-nagyon érzékenyek és nehezen kiismerhetők.”

“De azt hiszem, több dolog kombinációjáról van szó. Egyrészt nem elég gyors az autónk, ezt már többször is láthattuk. Másrészt emiatt aztán a gumik működési tartományát sem tudjuk eltalálni néha. Sajnos nagyon szűk, borzasztóan szűk tartományba kell beletalálni.”

A Ferrarinál pillanatnyilag arra koncentrálnak, hogy rájöjjenek, miért olyan kiszámíthatatlan a gumikezelésük.

“Néha egészen nagy különbségek vannak a köridőben ugyanannál a pilótánál vagy a csapaton belül, ezt nem értjük. A volánnál időnként jónak érződik a gumi, máskor rosszabbnak. Természetesen komoly mérnöki tudással, tudománnyal igyekszünk kiiktatni ezt a véletlenszerűséget.”

Vettel hangsúlyozta, hogy a csapat nagyon keményen dolgozik a háttérben, ezért úgy érzi, igazán megérdemelnének már egy jó eredményt a csapattagok.