A Ferrari a Spanyol Nagydíjon már bevetette a második specifikációjú motorját, pedig eredetileg csak Kanadára tervezte a cserét a csapat. A Haas Barcelonában még nem kapta meg az új motort, Monacóban azonban Kevin Magnussen és Romain Grosjean autójába is bekerül. Az Alfa Romeo tervei egyelőre nem ismertek.

“Váltunk a második specifikációra, ugyanazt a motort használjuk majd, mint a Ferrari Barcelonában” – erősítette meg Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.

“Nem tudom, mekkora a teljesítménykülönbség, és mennyivel jobb a vezethetőség. De a frissített motornak nemcsak a teljesítménye változott, hanem az energiakezelése és sok egyéb más is. Az biztos, hogy nem lesz rosszabb.”

A Ferrari mellett a Haasnak is meggyűlt a baja idén a gumikkal, óvatosan várja a hétvégét az alakulat. “Nem mondanám, hogy félek, de nem vagyok optimista” – fogalmazott Steiner.

“Monacóban a C5-ösöket használjuk majd, ez a leglágyabb keverék, talán ezekkel bele tudunk találni a működési tartományba. Holnap kiderül.”

“Az időmérőn általában nagyon jók vagyunk, öt versenyből négyszer volt mindkét autónk az első tízben. Remélhetőleg ugyanezt Monacóban is meg tudjuk csinálni.”

“Ha az időmérőn előre tudunk kerülni, még rosszabb versenytempóval is képesek lehetünk magunk mögött tartani a többieket a pálya jellege miatt. Az időmérő kulcsfontosságú lesz.”