Amióta a Pirelli a Forma-1 gumiszállítója, állandóak az abroncsokkal kapcsolatos panaszok, az idén azonban a szokásosnál is több az elégedetlen hang. Egyhangúan állítják a versenyzők és a csapatok, hogy az idei Pirellik működési tartománya minden eddiginél szűkebb, holott a gumigyártó éppen ennek az ellenkezőjét ígérte.

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke szerint röhej, hogy millió eurókat költenek a csapatok az autókra, amiket aztán a gumik miatt nem lehet használni. Noha az idei vékonyabb futófelületű gumikkal egészen jól boldogul a Mercedes, még Lewis Hamilton szerint is nehezebb megérteni őket.

“Mit akarnak tudni, hogy jók-e a gumik? Nem sok jót tudok mondani erről a témáról, szóval valószínűleg az a legjobb, ha nem mondok semmit” – nyilatkozta Hamilton.

Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke nem érti a csapatok panaszait a szűk működési tartománnyal kapcsolatban. “Nem akarom azt mondani, hogy szélesebb lett, de azt igen, hogy magasabb hőmérsékleten lehet használni őket a futófelület vékonyítása miatt” – magyarázta Isola.

“Néhány keverékünk összetétele hasonló a tavalyihoz, a közvetlen bakui összehasonlítások pedig megmutatták, hogy a 2018-as hiperlágynak megfelelő C5-ös kevésbé szemcsésedett. Szóval nem értem, miért mondják, hogy szűkebb a működési tartomány.”

“Világos, hogy szélesebb működési tartományon kell dolgoznunk, mert ezt kérik tőlünk. Tervezzük a 2020-as és 2021-es gumikat, igyekszünk változtatni a keverékeken.”

“Új összetevőket és anyagokat tesztelünk, hogy elérjük a célunkat.”

Forrás: Motorsport.com
Kapcsolódó címkék: F1 Forma-1