A Ferrari új csapatfőnöke, Mattia Binotto a 2019-es autó leleplezése idején azt mondta, hogy ebben az évben véleményes helyzetekben mindig Sebastian Vettelé lesz az elsőbbség, az ifjonc Charles Leclerc a támogatói szerepet kapja, még tanulnia kell.

Ehhez képest az első két fordulón Leclerc azonnal nagyon versenyképes volt, és bár Melbourne-ben még a csapatutasítást elfogadva Vettel mögött maradt az 5. helyen, Bahreinben viszont – miután a pole-ból indulva a rajtnál visszaesett – simán megelőzte a németet, és motorhiba híján meg is nyerte volna a futamot.

A bajnokságban pillanatnyilag Leclerc 26 ponttal a 4., míg Vettel 22 egységgel az 5.

A Kínai Nagydíj előtt megkérdezték a Ferrari-főnököt, hogy változhat-e a pilótasorrend.

“A csapat számára nyilván a csapat az első, a versenyen a pontok maximalizálása a végső cél. Ahogy az idény előtt mondtam, fifty-fifty helyzetekben az elsőbbség Sebastiané lesz, egyszerűen azért mert ő a tapasztaltabb F1-es a csapatban. Négy világbajnoki címet nyert, mi úgy látjuk, vele van a legjobb esélyünk a címért küzdeni” – mondta.

“Ha ilyen-olyan okokból, balszerencse vagy akármi miatt pár futam múlva változnának a dolgok, lehet, hogy ezen a hozzáálláson is változtatunk majd” – tette hozzá.

F1: A Ferrarinál egyelőre még Vettel az első 1

A Kínai Nagydíj pénteki edzésnapján a ferrarisok közül Vettel a 2. idővel zárt a mercedeses Valtteri Bottas mögött, míg Leclerc a 7. lett a második edzésen, igaz, a gyakorlás második felében műszaki hiba miatt a garázsban vesztegelt az autója.

“Nem voltak konkrét elvárásaim a hétvége előtt. Rendben volt a mai nap, de van még dolgunk. Hasonló a kép, mint Bahreinben volt: versenyképesnek tűnünk, van amiben erősek vagyunk, de van, amiben kevésbé, az utóbbiakon kell dolgoznunk. Szerintem nem volt nagy különbség a tempókban, szoros a verseny az élen, egy kör nem döntő. Úgy gondolom, hogy szombaton és vasárnap is szoros marad a verseny” – nyilatkozta Vettel.

Leclerc így beszélt a nap végén:

“A Red Bull, a Mercedes is ott van, nagyon szoros. Nem számítottunk rá, hogy a Red Bull is ennyire elöl lesz, de kellemes meglepetés. Így lesz küzdelem a pályán, alig várom” – kezdte, majd áttért a motorhibára és az autó viselkedésére.

“Ellenőrizni akartunk ezt-azt az olajat illetően. Nem egészen értjük, mi is történt. Ami a teljesítményt illeti, szerintem rendben vagyunk. A második edzésen nem volt tiszta köröm, így az idővel nincs is értelme foglalkozni, de összességében elégedett vagyok az autóval. A balanszon még dolgozni kell egy kicsit, de holnapra jók lehetünk.”