A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a Red Bull-os Max Verstappen az időmérőn a két Ferrari közé kvalifikált, a futamon pedig simán, erőből előzte meg Sebastian Vettelt, hogy végül szorosan a mercedeses Lewis Hamilton mögött zárjon a 3. helyen.

Bár azóta kiderült, hogy a címvédő Mercedese sérült volt, a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko pedig úgy véli, a Ferrarinál a hűtéssel és a beállításokkal is gondok voltak, az osztrák azt mondja, ők is javulhatnak még, bőven van még kiaknázásra váró potenciál a kasztniban.

“A (Honda) motor tekintetében eszményi hétvégénk volt Melbourne-ben. Az erőforrás az első naptól a futam végéig simán dolgozott. A beépítéssel, a vezethetőséggel sem volt semmi probléma” – magyarázta az Autosportnak.

“A kasztnit illetően azonban voltak deficitek, minden bizonnyal azért is, mert sosem mentünk előtte a teljes csomaggal, Barcelonában ugyanis Gasly olyan kulcsfontosságú elemeket tört össze, amelyekből akkor még nem volt tartalék. Melbourne-ben kicsit idegeskedtünk, elég kemény irányba mentünk a beállításokkal.”

“A harmadik edzésen láthattuk is ezt Verstappennél, a 3-4. kanyartól odakente a gumit az aszfaltra, végig csíkokat hagyott, tisztára, mint egy ralikrosszautó. Messze voltunk még a kasztni optimumától. De ezt nagyon gyorsan orvosolhatjuk is.”

A Red Bullnál egyelőre elégedettek a Hondával, de Marko hangsúlyozta, hogy a további teljesítményjavulás érdekében hajlandóak lesznek motorcserés hátrasorolásokat is lenyelni, ha a japánok még jobb erőforrást tudnak ajánlani:

“A Honda elképesztően fejleszt. Ha a harmadik motor bevetése után a negyedik változattal még több lóerőhöz juthatunk, akkor bevetjük a negyediket is. Ha nyerhetünk 10-15 kW-ot (14-17 lóerő), akkor bevállaljuk érte a büntetést.”

A Red Bull-fejes azért a jó melbourne-i eredmény ellenére még nem bízta el magát, többet szeretne látni:

“Talán a Mercedesnél sem tudják, miért voltak akkora előnyben Melbourne-ben. Hívjuk ezt Melbourne-hatásnak” – utalt arra, hogy az ausztrál pálya atipikus. “A pálya hőmérséklete is 40-44 fok volt, 15-tel magasabb, mint Barcelonában (a teszten). Szerintem csak a következő helyszíneken látjuk majd az igazi erőviszonyokat, Bahrein, Kína mérvadóbb.”

Forrás: Fotó: Europress
Kapcsolódó címkék: F1 Forma-1 Red Bull Sport