Az Európai Unióban 2003 óta tilos a dohánytermékek reklámozása, az ezt előíró direktíva pedig a termékekre közvetetten utaló hirdetésekre, szponzorációkra is kiterjed, egy 2014-es kiegészítés pedig az elektromos cigarettákra is kiterjesztette az előírást.

A Ferrari főszponzora, a Philip Morris és a McLaren partnereként idén visszatérő British American Tobacco (BAT) is a megújulást – a “füstmentes”, alternatív és/vagy e-cigarettákat – hangsúlyozza a Mission Winnow és az A Better Tomorrow kampány keretében, ami az EU figyelmét sem kerülte el.

A FormulaSpy megkeresésére egy EU-s szóvivő azt mondta, hogy “az Európai Bizottság közelről követi a dohánytermékek reklámjára és a dohányszponzorációra vonatkozó tilalom érvényesülését a Forma-1 tekintetében is, nemrégiben a dohányipar új kezdeményezéseiről is értesült, amelyek további alapos vizsgálatot kívánnak”.