A Pirelli esőgumijait lényegében évek óta kritizálják a versenyzők, az olaszok azonban most – sokadszorra – ismét azt ígérik, hogy az idei szezonnak sokkal jobb termékekkel futnak neki. Az új keverékek végre készen vannak, a cél az volt, hogy a gumik kiszámíthatóbbak, és az aquaplaningra kevésbé hajlamosak legyenek.

A Pirelli esőgumijai különösen aquaplaningban teljesítettek rosszul, vagyis szinte állandó probléma volt, hogy az autók felúsznak a vízen.

“Ha egy versenyző nedves pályán vezet, mostantól hamarabb megérzi, ha tapadást veszít” – mondta Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója. “Az autó is jobban kontrollálható marad.”

“Ezt akartuk elérni, és úgy gondolom, hogy az új gumikkal egy nagy lépést tettünk ebbe az irányba.”

A Pirelli első számú problémáját a 2017-es szabályváltozások jelentették. “A gumik szélesebbek lettek, így sokkal hamarabb jelentkezett az aquaplaning is.”

“Változtattunk a profilon, ez az eső- és intermediate abroncsokat is érinti. Különösen heves esőzésben lesznek kiszámíthatóbbak a gumik.” Isola szerint az intermediate abroncsok működési tartománya is szélesebb lett, ami színesítheti a stratégiákat az esős futamokon.