Alaposan megváltoznak a szabályok az idei Forma-1-es szezonra, a cél az előzések megkönnyítése. Az egyszerűbbé váló első szárnyak és oldaldobozok azonban sokak szerint nem hozzák meg a várt hatást, ugyanúgy vonatozni fognak a versenyzők, mint eddig. Csak elköltenek közben több millió eurót.

Korábbi hírek szerint az élcsapatok már most hozzák a szélcsatornában a tavalyi leszorítóerő-szinteket, a kisebbek dolgát viszont alaposan megnehezítették az új előírások.

“Amikor pár hónappal ezelőtt először bevittük az új modellt a szélcsatornába, az egy valóságos pofonnal ért fel” – mondta Andy Green, a korábbi Force India, ma már Racing Point technikai igazgatója.

“Az autó több másodperccel lassabb volt, az egyensúlya is romlott. Úgy éreztük, a lehető legrosszabb dolog történt.”

“Nem terveztük újjá az egész autót, de elég közel kerültünk ehhez. Jelentős kihívás előtt állunk, próbálunk majd kimászni a gödörből, amibe ezekkel az új szabályokkal kerültünk.”

“Remélem, tévedek, de a szimulációink alapján nem várhatók nagy változások az előzésekben.”