Michael Schumacher 1969. január 3-án született az észak-rajna-vesztfáliai Hürth városában. Négyévesen ült először gokartban, és 15 éves korában, 1984-ben megnyerte a német junior gokartbajnokságot, ezt a sikert egy évvel később megismételte, a junior gokart-világbajnokságon pedig második lett. 1986-tól a német felnőtt gokart-bajnokságban szerepelt, 1987-ben német bajnok és Európa-bajnok lett.

1988-ban kezdett el versenyezni a német Formula König sorozatban, ahol a bajnokság tíz futamából kilencet megnyert. Ugyanebben az évben hatodik lett a német Forma-Ford 1600 bajnokságban és másodikként zárt a Forma-Ford 1600 Európa-bajnokságon.

1990, Forma-3-as Makaói Nagydíj - a fiatal Schumacher a pályán, az ellenfelek közt későbbi riválisa, Mika Häkkinen és leendő csapattársa, Eddie Irvine is ott van

Kattints a képre, galéria nyílik!

1989-ben felfigyelt rá Willi Weber, a WTS Formula-3-as csapatfőnöke, aki leszerződtette Schumachert, valamint menedzsere lett, és maradt egészen 2010-ig. Schumacher 1990-ben német Forma-3-as bajnok lett, ezenkívül megnyerte a Forma-3-as Makaói Nagydíjat, valamint a Forma-3-as Fuji Kupát is.

A Forma-1-ben 1991-ben a Belga Nagydíjon a Jordan-Ford pilótájaként szerepelt először. Itt figyelt fel rá a Benetton csapata és a következő szezonra leszerződtették. A sikereire nem kellett sokat várni, első futamgyőzelmét az 1992-es Belga Nagydíjon szerezte, az első világbajnoki címét 1994-ben érte el a Benetton-Ford pilótájaként. Ezzel ő lett a sportág első német Forma-1-es világbajnoka. A következő évben a Benetton-Renault színeiben lett világbajnok, és a csapatnak Johnny Herberttel együtt megszerezték a konstruktőri vb-címet is.

1994 – Megvan az első világbajnoki cím, ’95-ben Schumi dupláz a Benettonnal

1996-ban a Ferrari csapatához igazolt, az olasz autóban további öt világbajnoki címet szerzett (2000, 2001, 2002, 2003, 2004), és ezzel a hét elsőséggel megelőzte az örökranglistán az ötszörös világbajnok argentin Juan-Manuel Fangiót. 2005-ben harmadik, 2006-ban második lett, majd visszavonult a versenyzéstől.

A maranellói aranycsapat: Jean Todt csapatfőnök, Schumi és Ross Brawn technikai igazgató

Hét világbajnoki címe mellett számos rekord birtokosa is: a Forma-1 történetében ő szerezte a legtöbb futamgyőzelmet (91), ő nyert a legtöbbször egy szezon alatt, övé a legtöbb versenyben futott leggyorsabb kör. A sportágban egyedülálló módon, a 2002-es évad minden versenyén dobogóra állhatott. A Forma-1-ben eltöltött 19 szezonja alatt, 155 dobogós helyezést, 77 leggyorsabb kört és 68 pole pozíciót szerzett. A Ferrarinál is rekordokat tart: 181 versenyen 72 győzelem, 116 dobogós helyezés, 53 leggyorsabb kör.

A vezetési stílusa gyakran váltott ki vitákat. Kétszer volt részese a világbajnoki címet eldöntő ütközésnek, melyek közül az 1997-es, Jacques Villeneuve-vel történt karambol után kizárták az az évi világbajnokságból.

1997, Európa Nagydíj, Jerez – Schumacher a szezonzárón megkísérelte kilökni a bajnoki rivális Williams-pilótát, Jacques Villeneuve-öt, de ő faragott rá. Utólag a bajnokságból is kizárták a húzásért.

Sikereinek köszönhetően a sportágán kívül is ismert és elismert személyiség lett. Az UNESCO nagykövete és számos humanitárius kezdeményezés résztvevője, de szószólója volt a versenyzők biztonságának is. Létrehozott egy iskolát Szenegálban, egy klinikát Szarajevóban és egy utcagyerekeket felkaroló központot Peruban. Szerepvállalásáért 2002-ben az UNESCO “A sport bajnoka” címet adományozta neki.

2010-ben – nagy meglepetésre – a Mercedes csapat színeiben visszatért a Forma-1-be, ahol Nico Rosberg mellett versenyzett. Abban a szezonban a kilencedik, 2011-ben a nyolcadik, 2012-ben pedig a 13. helyet szerezte meg a világbajnoki összetettben. A legjobb eredményét a 2012-es Európa Nagydíjon érte el, amikor a 3. pozícióban intették le. A német legenda 2012 őszén vonult vissza véglegesen a Forma-1-ből.

2012, Európa Nagydíj, Valencia – Schumacher egyetlen mercis, utolsó F1-es dobogós helyezése

1995-ben feleségül vette Corinna Betschet, és két gyermekük született. Testvére Ralf és féltestvére, Sebastian Stahl Schumacher is autóversenyzők. Fia, Mick Schumacher is apja és nagybátyja nyomdokaiba lépett.

2013. december 29-én a franciaországi Méribelnél síbalesetet szenvedett, amikor fejjel egy sziklának csapódott. Életveszélyes állapotban került kórházba. Súlyos fejsérülése miatt kétszer meg kellett operálni. Sokáig mesterséges kómában tartották, majd fokozatosan felébresztették, és 2014 szeptembere óta a Genfi-tó partján lévő otthonában ápolják. Állapotáról a család nem hoz nyilvánosságra részleteket.

Menedzsere, Sabine Kehm és felesége, Corinna kényesen ügyelnek arra, hogy Schumacher egészségi állapota a család és a legszűkebb baráti kör ügye maradjon, azt mondják, ez Schumacher kívánsága

Németországban 1995-ben és 2004-ben az év sportolójává választották. 2002-ben és 2004-ben elnyerte a Laureus Év Sportolója Díjat. 2006-ban, az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) által végzett felmérésen a szurkolók a Forma-1 legnépszerűbb versenyzőjének választották. 2007-ben megkapta az Asztúria Hercege díjat. 2014-ben a Forma-1-es Bahreini Nagydíjnak otthont adó szahíri pályán róla nevezték el az első kanyart.

2014. november 13-án, első világbajnoki címének 20. évfordulója alkalmából újraindult hivatalos honlapja. 2019-ben, ma, 50. születésnapján pedig róla szóló kiállítás nyílt a Forma-1-es Ferrari csapat maranellói múzeumában, a tárlat egy szintén ma megjelent okostelefonos appon virtuálisan is látogatható.

2004, Belga Nagydíj – Schumacher utolsó, hetedik világbajnoki címét szerezte meg Spa-Francorchamps-ban

Michael Schumacher Forma-1-es statisztikái

Aktív évek: 1991-2006, 2010-12

Csapatok: Jordan, Benetton, Ferrari, Mercedes

Futamok száma: 306

Világbajnoki címek: 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004

Futamgyőzelmek: 91

Pole-pozíciók: 68

Leggyorsabb körök: 77

Dobogós helyezések: 155

Forrás: MTI - Fotó: Europress