A Pirelli a 2018-is idényre már hét különböző száraz pályás gumikeveréket gyártott – szuperkemény, kemény, közepes, lágy, szuperlágy, utlralágy, hiperlágy –, amelyeket a szivárvány szinte összes színével jelöltek.

A nevek és jelölések elburjánzásának 2019-re véget vetnek, annak ellenére, hogy a gumigyártó a jövő évben is eltérő összeállítású keverékhármasokat szállít majd a hétvégékre, a nagyközönség felé mindig csak kemény, közepes és lágy néven említik majd őket, és mindig csak a fehér, sárga és piros színt alkalmazzák majd.

A fentieket már korábban bejelentették, mostanra pedig az is kiderült, hogy háttérinfóként sem lesznek fantázianevek, a Pirelli 2019-től csak számokkal azonosítja majd az eltérő keverékeket, amelyeknek mennyisége is csökkenhet.

“Egyesnek, kettesnek, hármasnak, négyesnek, ötösnek nevezzük majd őket. Az egyes lesz a legkeményebb és az ötös a leglágyabb. Ha pedig hat keverék lesz, akkor a hatos lesz a leglágyabb. A csapatokat is úgy tájékoztatjuk majd, hogy egyes, kettes, hármas keveréket kapnak, nem azt mondjuk majd, hogy keményet, közepes és lágyat, amiket a fehérrel, sárgával és pirossal jelölünk, egyszerűen számokat kapnak” – magyarázta az egyre bonyolódó egyszerűsítést a Pirelli sportigazgatója, Mario Isola.

Hogy pontosan hány keverékük lesz 2019-ben, az a jövő keddi-szerdai gumiteszten dőlhet el, bár az biztosnak látszik, hogy az idei évre kifejlesztett, de versenyhétvégén sosem használt szuperkeménnyel már nem számolnak.

“A teszt fontos lesz, kiderülhet majd, hogy ejthetünk-e egy keveréket. Ideális esetben csak ötöt szeretnénk homologálni, de hattal készülünk. De valószínűleg a hatból egy kiesik” – állította Isola.