A Mercedes a Belga Nagydíjra állt elő újfajta, szellőző-/hűtőcsatornákkal ellátott felnikkel, amiket a későbbi hétvégéken tovább is finomítgatott a csapat.

Mivel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2012-ben a Red Bull esetében elkaszált egy hasonló újítást azért, mert azt mozgó aerodinamikai elemnek nyilvánították, a Ferrari a mercis felnik kapcsán tisztázást kért a felügyelőszervezettől, ám az FIA az Amerikai Nagydíj előtt szabályosnak találta azt, Mexikó előtt pedig maga a Mercedes kért újabb állásfoglalást, a versenybírók pedig zöld utat adtak az újabb változatnak is.

Az FIA ugyanakkor nyilvánvalóan nem szeretne minden héten a felnikről levelezgetni a csapatokkal, így hamarosan, a Brazil Nagydíjra egyértelmű irányelvet ad ki a versenyigazgató Charlie Whiting a témában.

“Mindenki tudja, hogy szabályosnak találtuk (a Mercedes felnijét), nem titok. De kiadunk egy általánosabb műszaki direktívát is, hogy ne csak specifikusan foglalkozzunk a kérdéssel. Nem akarjuk, hogy más csapat is előálljon egy kicsit, vagy épp nagyon más megoldással ugyanerre. A Brazil Nagydíj előtt ülésezni fog a Műszaki Munkacsoport, az ülésen szeretnénk egy általános érvényű szabályt kidolgozni a hűtésre és az ahhoz kapcsolódó aerodinamikai mellékhatásokra” – mondta Whiting az Autosportnak.