A 2018-as szezon első felében a Ferrari igen versenyképes volt, ám az ősz folyamán a címvédő Mercedes egyértelműen elhúzott, immár csak az a kérdés, mikor húzzák be a zsinórban ötödik bajnoki címeiket.

Míg az év első felében a Mercedes kereste a fogást a Ferrarin, azt sejtetve, hogy az olaszok ilyen-olyan szabálytalan megoldásokkal zárkóztak fel, mostanra a maranellóiak igyekeznek a háttérben is aláásni a Merci előnyét, ahogy kiderült, nemrég az ezüstnyilak trükkös felnijeire és kerékdobjaira kérdeztek rá a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA).

A Mercedes a nyári szünetet követő első futamra, a Belga Nagydíjra vitt új felniket, majd Szingapúrra a felfüggesztésen és a kerékagyakon is módosítottak, utóbbi már akkor is nagy dobásnak tűnt. Valószínűleg nem is véletlen, hogy a Mercedes éppen Szingapúr óta van hatalmas fölényben a Ferrarival szemben, nagyon beválhatott a két új fejlesztés egysége.

A felniken megjelent, az agyhoz vezető – minden bizonnyal a gumik jobb kezelését segítő – szellőzőlyukakat / -csatornákat találta a Ferrari gyanúsnak, ugyanis 2012-ben a Red Bull esetében már elkaszált egy hasonló megoldást az FIA.

A felügyelőszervezet akkor tiltott mozgó aerodinamikai elemnek ítélte a kerékaggyal rendszert alkotó lyukas felniket, ám a Motorsport.com értesülése szerint az FIA a Ferrari kezdeményezésére lefolytatott vizsgálata végén arra jutott, hogy a Mercedes mostani megoldása egészen más, és mindenben megfelel a szabályoknak.