A McLaren újabb pocsék időmérőt tudhat maga mögött, Szuzukában Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne mindössze a Q1 közepén balesetet szenvedett Marcus Ericssont előzte meg a Japán Nagydíj kvalifikációján.

Az eredményben szerepet játszott, hogy a míg a Ferrari 10-10, a csapatok többsége 8-9, de még a merészebb Max Verstappen is 7 szett szuperlágy gumit igényelt Szuzukára, a McLaren mindössze 4-4 szettet rendelt a leglágyabb, időmérős gumiból Alonsónak és Vandoorne-nak, így ők a szabadedzésen ki sem próbálták azt, a kvalifikáción került fel először az autójukra a piros jelölésű Pirelli.

A szuzukai az a szóbeszéd terjedt, hogy a McLarennél nem adták le időben a szuzukai gumiigényt, így a Pirelli osztotta ki nekik a 4-5-4-es közepes-lágy-szuperlágy kombinációt, ám ezt a sportigazgató, Gil de Ferran határozottan visszautasította.

“A csapatnál úgy véltük, hogy az autónk jobban viselkedik a keményebb keverékeken, különösen az ilyen jellegű pályákon, ahol komoly terhelések, sok kanyarkombináció van. Azt hiszem, elég világos, hogy mellényúltunk. Egész hétvégén azon igyekeztünk, hogy a szuboptimális választásból kihozzunk valamit, egyszerűen ez van.”

“Tudatos döntés volt a gumiválasztás. Olvastam olyasmit, hogy elfelejtettük az igénylést, ezért a Pirelli az alapkészletet adta, de ez nem igaz.”

A 18. helyen záró Alonso az időmérő után elmondta, hogy – megint – pályafutása egyik legjobb időmérős teljesítményét nyújtotta, és a köre után azt hitte, biztos lesz a Q2-es részvétele.

“Amikor átértem a vonalon, meg voltam győződve róla, hogy simán a Q2-be jutok, mert talán ez volt a legjobb szuzukai köröm egész életemben. Azóta megnéztem a fedélzeti kamerás felvételt is, ha tehetik, nézzék meg, mert egy millimétert sem hagytam ott a kanyarok bejáratánál és kijáratánál, a kerékvetőkön… Maximális rizikót vállaltam, ma ez volt a maximum.”

 

A kérdésre, hogy miért szerepeltek újra ilyen gyengén, a spanyol azt mondta, gyakorlatilag május óta nincsenek fejlesztéseik:

“Valószínűleg a fejlesztések hiányából fakad az eredmény. A középmezőnybeli csapatok autóin folyamatosan látjuk az újdonságokat, a saját szemünkkel, meg a sajtófotókon, mindenkinél ott vannak a fejlesztések, nálunk meg úgy Spanyolország óta semmi sincs. Szóval valószínűleg ez az ok. Emellett pedig a pálya jellege, más ez, mint Spa, egy kicsit kidomborítja a gyengeségeinket.”

Forrás: Fotó: Europress