Az idei szezonban számos alkalommal kérdőjelezték meg az ellenfelek a Ferrari szabályosságát, az FIA pedig minden alkalommal jelezte, hogy a csapat autója minden előírásnak megfelel. Nemrég az ellenfelek még csodálták a Ferrari egyenesekben nyújtott teljesítményét, Szingapúrban és Oroszországban mégis gyenge volt a Scuderia tempója.

Az egész paddock azt találgatja, hogy mi lehet ennek az oka: a Mercedes felzárkózása, vagy az, hogy a Ferrari hirtelen teljesítményt veszített? Tény, hogy a GPS-adatokra mutogatva a riválisok sokáig állították, hogy a Ferrari 180 és 260 km/h között, az egyenesek második harmadában, amikor a tempót már nem a leszorítóerő és a tapadás, hanem kizárólag a motorerő és a légellenállás határozza meg, kiugróan többet gyorsult, mint bármelyik riválisa.

Ez az előny eltűnt, az Auto, Motor und Sport cikke szerint éppen Szingapúrban lehetett ezt először megfigyelni. Ennek lehet egy külső oka: a lap úgy tudja, hogy az FIA módosított a Ferrari energiatárolóját vizsgáló rendszer működésén, egy második szenzort is telepítettek az erőforrásba.

A szezon korábbi részében az volt a legerősebb vád a Ferrari ellen, hogy a két részre osztott akkumulátorával (senki más nem használ ilyen megoldást) ki tudja (tudta?) játszani az FIA szenzorait, és rövid időre át tudja (tudta?) lépni az elektromos erőforrással a 120 kW-os maximális energialeadási limitet.

Az FIA megerősítette, hogy valóban bevetett egy újabb szenzort, de azt nem árulta el a szövetség, hogy valójában mikor változtatott az ellenőrzés módján. Az Auto, Motor und Sport emellett megjegyzi, hogy a Ferrari nemcsak az egyenesekben, hanem a lassú, kanyargós részeken is visszaesett a Mercedeshez képest, így könnyen tévút lehet az a teória, hogy csalást lepleztek le a csapatnál, vagy a leleplezés veszélye miatt változtatott (és lassult le) a Ferrari.

A renault-s Cyril Abiteboul erre azt mondja, hogy minden mindennel összefügg, így elképzelhető, hogy ha kevesebb erő áll a Ferrari rendelkezésére, akkor esetleg nem használhatják azokat a szárnybeállításokat, amikkel korábban versenyeztek, és vissza kellett venniük a leszorítóerőből.

Forrás: auto motor und sport