A német Auto Motor und Sport értesülése szerint a Forma-1 amerikai tulajdonosa, a Liberty Media a szombati időmérő edzések átalakítására készül 2019-re.

A jövő évtől a jelenleg használt három helyett állítólag négy szakaszra osztják majd a kvalifikációt, a Q4-ben a nyolc leggyorsabb autó és pilóta küzdhet majd meg a pole-ért. A Q1, Q2 és Q3 során négyen-négyen esnének ki.

Mostani rendszer egyik hátránya, hogy a három élcsapat mögött az utolsó szakaszba jutó középcsapatos pilóták komoly hátrányba kerülhetnek a mögöttük lévő riválisokkal szemben, hiszen míg ők a Q2-ben a leggyorsabb körükhöz használt aktuálisan leglágyabb gumikon kénytelenek rajtolni, a 11. helytől szabadon gumit választó ellenfelek kerékcserék alatt simán eléjük kerülhetnek. Szingapúrban, a hiperlágy gumik miatt különösen látványosan érvényesült ez.

“Nagyon elkeserítő futam volt ez azok számára, akik a 7-10. helyre kvalifikáltak a hiperlágyakon. Pocsék gumi volt a futamra. 10 kör után végük volt, míg az ultralágyak bírtak valami 40 kört vagy mennyit. Szóval igazából talán jobb is nem bekerülni a top10-be” – mondta a futamon a végül csak a 15. helyen beérő haasos Romain Grosjean.

Az Auto Motor und Sport arról nem ír, hogy a kötelező rajtgumi kérdésében jöhet-e változás.

A mostani, háromszakaszos időmérős rendszer 2006 óta él az F1-ben, bár 2016 elején változtattak rajta, egyes kieséses elemet vittek bele, ám az újítás hatalmas kudarc volt, így gyorsan ejtették is.