Az idei szezon kezdete óta panaszkodnak a Forma-1-es versenyzők arra, hogy szinte semmit nem látnak a visszapillantó tükrökben, ami komoly biztonsági aggályokat is felvet.

A megoldásra irányuló munka akkor kapott igazán lendületet, amikor Sebastian Vettel rajtbüntetést kapott az Osztrák Nagydíjon Carlos Sainz feltartása miatt, pedig senki nem kételkedett abban, hogy a német versenyző valóban nem látta spanyol kollégáját a tükörben.

Sokan már a Szingapúri Nagydíjra változtattak volna az autókon, de ezt a csapatok végül leszavazták. Azóta viszont sikerült megállapodni egy tervezetben, amelynek véglegesítése már formalitásnak tűnik.

Az új szabályok értelmében a hátsó szárnyat 50 milliméterrel megemelik, így nagyobb “ablak” nyílik az oldaldoboz teteje és a hátsó szárny legalsó eleme között. A visszapillantók is új helyet kapnak a karosszérián, a versenyzők, nem pedig az aerodinamika számára ideális megoldást keresik.

Ennek jegyében a tükrök rögzítési pontjaira is szigorúbb szabályok vonatkoznak majd, hogy előre elvegyék a csapatok kedvét a trükközéstől.

Jövőre az első szárnyakon is jelentős változtatásokat hajtanak végre, a cél az előzések megkönnyítése és a DRS hatékonyabbá tétele.