Az új elem célja, hogy könnyebbé váljon az előzés a Forma-1-ben. Jelenleg túlságosan meghatározó az aerodinamika szerepe, a bonyolult konstrukciók miatt a versenyautók mögött rendkívül turbulens a levegő, így nehéz az elöl haladó nyomában maradni.

Erről például Sebastian Vettel is tudna mesélni, aki hiába volt sokkal gyorsabb Valtteri Bottasnál a Magyar Nagydíjon, hosszú köröket kellett a finn Mercedese mögött töltenie, mire meg tudta előzni. Nagyon leegyszerűsítve a “piszkos”, turbulens levegőben jelentősen csökken az autók tapadása, aki pedig túl közel megy az előtte haladóhoz, idő előtt elfogyasztja a gumijait, amik ilyen körülmények között sokkal jobban kopnak. A Hungaroringen különösen érezhető ennek hatása, mert szinte végig kanyargós a pálya, a célegyenest leszámítva nincs komoly támadási lehetőség.

F1: Itt a jövő év nagy újítása, a Hungaroringen debütált 1

Az új első szárny célja, hogy könnyebb legyen követni az elöl haladót, az egyszerűbb kialakítás kevésbé turbulens légáramlatokat kelt majd.

F1: Itt a jövő év nagy újítása, a Hungaroringen debütált 2

Fent a régi, lent az új

A hungaroringi teszten a Force India vitte először pályára az elemet, de elvileg a Williams is kipróbálja majd a saját fejlesztését.

Sőt, már a Williams is túl van rajta azóta.