“Az építkezés és az átalakítás nehézsége egyrészt abban rejlik, hogy nagyon sok pénzbe kerül, hiszen 130 hektárról van szó. Másrészt minden évben futamot kell rendezni, vagyis tíz hónap alatt kell rombolni és építeni egyben, mert nem csúszhat az építkezés” – nyilatkozta a sportvezető hétfőn az M1-en.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter vasárnap jelentette be, hogy a jövő évi versenyhétvége után kezdődhetnek a stratégiai fejlesztési programban szereplő beruházások a Hungaroring területén.

“A Magyar Nagydíj nagyon jó hagyományokkal rendelkezik és nagyon magyar. Kicsit retró a pálya, de imádják a pilóták, a szurkolók, mindenki. Budapest közelsége meghatározza ezt” – fogalmazott Gyulay, ugyanakkor elismerte, hogy a 33 éves létesítmény már elöregedett, és nem nagyon tud versenyezni a modern pályákkal.

“Az összes környező ország ránk irigykedik, hiszen a régióban Ausztria mellett csak mi rendezünk versenyt, ami nagyon látogatott, rengeteg külföldi turista jön ide. A Liberty Media megjelenésével a felvezetés, a kiegészítő programok is fejlődnek, jövőre már az egész hét a Forma-1-ről fog szólni Budapesten és környékén” – mondta.

Vasárnap gyakorlatilag telt ház volt a Hungaroringen, csupán az állóhelyeken lehetett volna még elhelyezni embereket. Csütörtöktől vasárnapig a versenyekre, illetve a különböző programokra több mint 210 ezren látogattak ki.