A Ferrari szabályosságát már Monacóban részletesen vizsgálta a Nemzetközi Automobil Szövetség, a mérnökök akkor semmi rendellenességet nem találtak. Azóta a Ferrari nagyot lépett előre a motorjával, különösen az egyenesekben nyernek sokat az olaszok, ez pedig ismét gyanús lett a riválisoknak.

A gyári csapat, valamint a Haas és a Sauber autói is nagyon gyorsak, ami már a középmezőny tagjainak is csípi a szemét. “Valami bűzlik itt, ez nem normális” – mondta például a Renault-nál versenyző Nico Hülkenberg.

“Néhány hétvége, talán Franciaország óta minden Ferrari-motoros autó bivalyerős lett egyik pillanatról a másikra. Ez megnehezíti a helyzetünket a Haasszal szemben, mert a kanyarokban egy szinten vagyunk velük, vagy talán jobbak is vagyunk, aztán az egyenesekben rengeteget veszítünk.”

A Mercedes is kavarhat a háttérben, Charlie Whiting versenyigazgatót és több magas rangú FIA-fejest Hockenheimben legalábbis többen látták a Mercedes képviselőivel tárgyalni.

“Teljesen elégedettek vagyunk mindennel ezen a fronton, ahogy már Monacóban is mondtuk” – nyilatkozta Whiting. “Néhány csapat feltett újabb kérdéseket, a mi dolgunk pedig az, hogy megnyugtassuk őket, ha úgy tetszik.”

Whiting nem válaszolt arra a kérdésre, hogy a Mercedes megpróbálta-e bemártani a Ferrarit. “Ezek a megbeszélések magánjellegűek. Nem hinném, hogy bármit mondhatok ezekről, aki akar, forduljon a Mercedeshez. Úgy gondolom, hogy ami zárt ajtók mögött hangzik el, annak zárt ajtók mögött is kell maradnia.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a kérdésre csak annyit mondott, hogy az FIA-val kapcsolatos egyeztetések állandóak és folyamatosak. “Persze, minden jobban szem előtt van, ha erre éppen egy versenyhétvégén, egy motorhome-ban kerül sor, de ezek a megbeszélések amúgy rendszeresek, és különböző témákat érintenek.”

A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul szerint az adatok azt mutatják, hogy a Ferrari valami “furcsát” csinál, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy ez egyben szabálytalan is. “Vakarjuk a fejünket, mert ami a GPS-adatokból látszik, az nagyon furcsa” – mondta Abiteboul.

“De ha valaki valamit furcsán csinál, az nem feltétlenül jelenti, hogy szabálytalan is. Meg kell hajtanunk a fejünket a Ferrari munkája előtt, és még keményebben kell dolgoznunk, hogy felzárkózzunk.”

Korábbi spekulációk szerint a Ferrari az állítólag két részre osztott energiatárolóval ügyeskedhet valamilyen rejtélyes és furmányos módon, de nem biztos, hogy szabálytalanul.