A Red Bull és a Renault tizenkét év után szakít, a Red Bull jövőre és 2020-ban a Honda motorjait használja. Ezzel 25 millió eurós bevételtől esik el a Renault, de ettől nem fognak megroppanni a franciák.

“Kevesebb bevételünk lesz, de a kiadásaink nem csökkennek” – ismerte el Cyril Abiteboul. “Ugyanakkor a Red Bull motorokkal való ellátása nem hozott jelentős bevételt, érdemben nem befolyásolja a költségvetésünket.”

A szakítás után a Renault egyetlen külső partnere a McLaren lesz. “Az adatgyűjtés szempontjából fontos, hogy két csapatunk legyen. De a cég érdekei elsősorban a sárga autóknál kezdődnek és végződnek.”

Abiteboulban nem maradt tüske a szakítás miatt. “Örülök, mert koncentrálhatunk a 2021-es felkészülésre. Örülök a Red Bullnak, mert találtak egy új partnert, és örülök a Hondának is, mert négy gyártó van a Forma-1-ben.”

“Szükségünk volt egy válaszra, ezért sürgettük a partnerünket. Köszönettel tartozunk ezért.”

Az F1-es motorkeringőnek vannak nagy nyertesei és vesztesei. Egyes számítások szerint a Red Bull 130 millió euróval áll jobban, mert 50 milliót takarít meg a Renault lepattintásával, a Hondától pedig 80 milliós bevételhez jut.

A Honda mérlege 45 millióval javult, mert 25 millió eurót kapott kártérítésként a McLaren-válás miatt, a Red Bullba pedig csak évi 80 milliót pumpál a McLaren 100 milliója helyett. Ugyanakkor a japánok gyártási költségei emelkednek, így a tényleges mérlegjavulás 15-30 millió euró között lehet.

A Renault 32 millió eurós mínuszban van: 50 milliótól esik el a Red Bull részéről, 18 milliót kap a McLarentől. Csökkennek viszont a gyártási költségek, így a tényleges kiesés 15-17 millió euró között lehet – ez tényleg nem tétel egy gyári csapat mellett.

A legnagyobb vesztes ugyanakkor az érthetetlenül stratégiázó McLaren, amely 143 milliós mínuszt könyvelhet el. 25 milliót kellett a válás miatt fizetnie a Hondának, kiesik a japánok 100 milliója, a Renault-nak pedig évi 18 milliót kell fizetni a motorokért.

Bombaüzlet.