A Francia Nagydíj az egyike annak a három futamnak, amelyre a Pirelli módosított, vékonyabb futófelülettel ellátott gumikat visz. Először a Spanyol Nagydíjon szerepeltek ezek a gumik, akkor a Ferrari látványosan szenvedett.

“A Paul Ricard teljesen új pálya mindenki számára, de azért vannak ötleteink, hogy mire számíthatunk” – mondta Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója.

“Nemcsak a Forma-1-es teszteléseken, hanem a GT-versenyeken szerzett tapasztalatainkat is fel tudjuk használni, itt rendezték a Blancpain GT Series legutóbbi állomását.”

“Magas tapadásra és alacsony kopásra számíthatunk, mint Barcelonában. Az időjárás ugyanakkor fontos szerepet játszhat, magas pályahőmérsékletek várhatók, ami növelné a hőfáradást.”

“Mivel a csapatok nem ismerik a pályát, a szabadedzések a szokásosnál is fontosabbak lesznek. Csak ezt követően leszünk okosabbak a várható stratégiával kapcsolatban.”

A futamra meglepően konzervatív gumiválasztással készült a Red Bull, csak hét-hét ultralágy szettet rendelt a csapat, miközben a Mercedesnek és a Ferrarinak kilenc-kilenc áll majd rendelkezésére.