Charlie Whiting versenyigazgató Monacóban ugyan tisztázta a Ferrarit, a csapat ellenőrzése azonban még nem ért véget. Az FIA Monacóban a csütörtöki szabadedzéseken figyelte extra szenzorokkal a Ferrari Mercedes által gyanúba kevert energiatárolóját, a mérnökök nem láttak szabálytalanságot.

Ugyanakkor Monaco speciális pálya, így a nagyobb teljesítményt igénylő Montrealban is ellenőrzik a Ferrari autóját. Részben egyébként azért, mert a Monacóban használt megoldás még az FIA szerint is túl bonyolult volt, egyszerűbb rendszert telepítenek a Ferrariba.

A maranellóiak a feltételezések szerint két részre osztották az energiatárolót, és bonyolult módszerekkel így jutnak extra teljesítményhez. A módosított szenzorokkal szeretné megállapítani az FIA, hogy pontosan mi a különbség az akkumulátor két fele között.

“Ez az ügy kulcsa. Más rendszerek egy egységként kezelik az akkumulátor. A Ferrarinál egy akkumulátor van, de a rendszer kettőnek kezeli” – magyarázta Whiting, aki az eddigi adatok alapján valószínűleg még nem tudta eldönteni, hogy ha így is van, az jelent-e egyáltalán szabálytalanságot.