A Mercedes tulajdonképpen a szezon eleje óta trükközik azzal, hogy különböző pillanatokban kiküldi a szerelőit a garázs elé, mintha kerékcserére készülnének, aztán visszahívnak mindenkit a garázsba.

A trükk célja nyilvánvalóan az ellenfelek beugratása, és akár ez is szerepet játszhatott abban, hogy a Spanyol Nagydíjon Sebastian Vettel kiállt kereket cserélni a virtuális biztonsági autós fázisban. Nincs ugyanakkor bizonyíték arra, hogy a Ferrari vagy a Mercedes kezdett-e előbb készülődni.

Tény viszont, hogy a Mercedes szerelői kimentek a garázs elé, aztán visszapakoltak, és ez elvileg szabályellenes. Biztonsági okokból hoztak korábban egy olyan szabályt, hogy a személyzet csak akkor tartózkodhat a bokszutcában, ha dolgozni kell az autón, és a munka végeztével azonnal vissza kell térnie a garázsba.

Noha a szabály viszonylag régóta él, és soha nem büntettek miatta senkit, azért Mercedes spanyolországi trükközése szabálytalan volt.