A 2018-as szezon első három versenyén győzelem nélkül maradt a Mercedes, ilyen hosszú nyeretlenségi sorozata még nem volt a csapatnak a hibrid érában. Pat Symonds, az F1 technikai vezetője szerint a címvédőnek régóta vannak gondjai a gumik kezelésével, de amíg nagy motorelőnyben voltak a riválisokkal szemben, ez nem volt feltűnő.

“A Mercedes történetére visszatekintve egy dolog nyilvánvaló, hogy nem éppen ők a gumikezelés mesterei” – mondta Symonds. “A hibrid éra előtt is sokszor láthattuk ezt, amikor nem voltak teljesítményfölényben a mezőnnyel szemben.”

“Ha nem jutnak dűlőre a gumikkal, nincsenek jó versenyeik. A problémák 2014 és 2016 között is megvoltak, de ezeket elfedte a nagy motorelőny.”

“Aztán tavaly óta azt halljuk, hogy az autó egy díva. De ez mégis micsoda? Én úgy gondolom, hogy ha egyik hétvégéről a másikra ingadozik a teljesítmény, azt nem lehet az aerodinamikával vagy egyéb tényezőkkel magyarázni. Ha valaki hirtelen nem versenyképes egy jó hétvége után, az a gumikon múlik.”

Symonds szerint a gumikezelési problémák mellett a megkérdőjelezhető stratégiai döntéseken is múlt, hogy győzelem nélkül maradt a csapat az első három futamon. “Még mindig erősek, és nagyon is képesek a vb-cím megnyerésére. De a Ferrarinál valószínűleg többször kerülnek majd olyan helyzetbe, hogy nem találnak bele a gumik optimális működési tartományába, és nem lesznek olyan versenyképesek.”

“Stratégiailag szintén voltak problémák. Nem mondanám rossznak a döntéseket, csak tökéletlennek. Ilyenek szintén lehettek a múltban, de az erőfölény miatt nem voltak feltűnőek.”

Forrás: Crash.net